جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای محاصره غزه را مغایر قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، جوزپ بورل در پایان نشست غیر رسمی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در مسقط، پایتخت عمان، طی سخنانی در کنفرانس خبری تصریح کرد که واکنش‌های تل آویو «باید مطابق با قوانین حقوق بشری باشد؛ اما برخی تصمیمات اتخاذ شده مغایر قوانین بین المللی است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که در جلسه امروز، بر لزوم احترام به قوانین بین المللی حقوق بشر تاکید شد و این بدین معناست که قطع دسترسی به آب، غذا و برق غیرنظامیان در غزه صحیح نیست.

وی عنوان کرد که در جلسه امروز، بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به استثنای دو سه عضو « به صراحت گفتند که حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین باید ادامه یابد و پرداخت ها نباید قطع شود.»

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه گذشته عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود اقدام به محاصره و بمباران وحشیانه شهر غزه کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود اقدام به محاصره و بمباران وحشیانه شهر غزه کرده است. بر اثر این بمباران‌ها بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین ۹۰۰ نفر شهید شده اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.125