ارتش میانمار پس از کودتای نظامی بامداد امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، همه اختیارات دولتی را بمدت یکسال در دست گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، ارتش میانمار در این کشور حالت فوق العاده اعلام و کنترل تمامی نهادهای حساس این کشور از جمله تلویزیون ملی و مجلس را بردست گرفته است.

براساس این گزارش، سربازان در حال گشت زنی گسترده در شهر «نایپیتاو» پایتخت و همچنین شهر یانگون هستند. تلفن و اینترنت نیز در پایتخت میانمار دچار اختلال شده است.

در پی اعلام وضعیت فوق العاده در میانمار، انجمن بانک های میانمار از تعطیلی موقت همه بانک ها در سراسر این کشور خبر داد.

بازداشت سران و رهبران میانمار به دنبال بالا گرفتن اختلافات بین دولت و ارتش در پی نتایج انتخابات اخیر در این کشور صورت گرفت.

ارتش میانمار اعلام کرده است که این بازداشت‌ها در واکنش به آنچه تقلب در انتخابات اخیر خوانده شده، انجام شده است.

سخنگوی حزب اتحادیه ملی دموکراسی میانمار به رهبری «آنگ سان سوچی» اعلام کرد که آنگ سان سوچی از مردم این کشور خواسته است کودتا را نپذیرند و به آن اعتراض کنند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی در آبان ماه توانسته بود با کسب 83 درصد از آرا در انتخابات پارلمانی به پیروزی برسد.

ارتش میانمار پس از اعلام نتایج انتخابات با مخدوش دانستن این انتخابات، برگزارکنندگان آن را به تقلب متهم کرده بود و تعویق گشایش دوره جدید مجلس را خواستار شده بود که قرار بود دوشنبه 13 بهمن ماه آغاز به کار کند.

انتخابات پارلمانی در میانمار در شرایطی برگزار شد که حزب حاکم این کشور در پنج سال گذشته اقدامات ضد بشری گسترده ای را علیه اقلیت مسلمان در استان راخین میانمار انجام داده است.

بامداد دوشنبه 12 بهمن ارتش میانمار، «وین مینت» رئیس جمهور، «آنگ سان سوچی» رئیس حزب حاکم و چندین تن دیگر از مقامات این کشور را بازداشت کرد.

117

بیشتر بخوانید:

کودتای نظامی در میانمار؛ ارتش با اعلام حالت فوق العاده قدرت را دردست گرفت