وزارت خارجه مالزی در بیانیه‌ای از تصمیم دولت استرالیا برای معرفی قدس‌شریف به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل انتقاد کرد.

به گزارش پارس‌تودی به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ وزارت خارجه مالزی در این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد، تاکید کرد، تصمیم دولت استرالیا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اقدامی تحقیرآمیز ضد فلسطینیان است. 

در بیانیه وزارت خارجه مالزی آمده است، کوالالامپور به شدت با تصمیم دولت استرالیا برای معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مخالف است و تاکید جدی بر استقلال فلسطین به پایتختی قدس شریف دارد.

«اسکات موریسون»، نخست‌وزیر استرالیا با وجود مخالفت‌های گسترده داخلی و خارجی و در تبعیت از سیاست‌های آمریکا دیروز (شنبه) اعلام کرد، دولتش تصمیم گرفته است قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.

درچارچوب طرح «معامله قرن»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ششم دسامبر2017 شهر اشغالی‌ قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد و از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس خبر داد. دولت آمریکا 14 ماه مه 2018 این تصمیم را عملی کرد.

انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی درحالی صورت گرفت که مجمع عمومی سازمان ملل متحد، 21 دسامبر 2017  قطعنامه حمایت از قدس را با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع به تصویب رسانده بود. براساس این قطعنامه، سازمان ملل متحد، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

135/120

بیشتر بخوانید: 

واکنش ها به اعلام رسمی انتقال سفارت استرالیا از تل آویو به بیت المقدس

حمایت مالزی از ملت فلسطین

واکنش مالزی و اندونزی به‌انتقال سفارت استرالیا به قدس

تظاهرات در مالزی در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس+ ویدئو

واکنش مالزی و اندونزی به‌انتقال سفارت استرالیا به قدس