سفیر آفریقای جنوبی در ایران تاکید کرد، کشورش علاقمند به گسترش روابط تجاری با ایران است.

به گزارش ایران پرس به نقل از ایرنا، «آرچی وایت هد»، Archie Whitehead، روز چهارشنبه در بازدید از پالایشگاه «غلات زر» ایران در استان البرز، (غرب استان تهران) با تحسین این مجموعه و توانمندی های ایران در زمینه اقتصادی، بر لزوم گسترش روابط تجاری میان ایران و آفریقای جنوبی تأکید کرد.

«آرچی وایت هد»، خاطرنشان کرد: این حجم از تکنولوژی مدرن و به روز دنیا، تنوع محصولات تولیدی و زنجیره تامین حاکم در پالایشگاه «غلات زر» وی را حیرت زده کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه «غلات زر» ایران نیز در حاشیه این بازدید، آفریقای جنوبی را مقصد محصولات تولید گروه «زر» در 10 سال گذشته خواند و ابراز امیدواری کرد با تعاملات صورت گرفته روابط تجاری دو کشور گسترش یابد.

«محسن امینی»، خاطر نشان کرد، در این بازدید مذاکراتی درباره سرمایه گذاری مشترک در زمینه صنایع مرتبط با غلات در آفریقای جنوبی و همچنین گسترش روابط تجاری میان ایران و آفریقای جنوبی درحوزه غلات صورت گرفت.

بیش از 10 سال است که پاستای تولید گروه «زر» ایران  به کشورهای مختلف قاره آفریقا صادر می شود.

پالایشگاه‌های غلات با فرآوری غلات، از این گونه‌های گیاهی محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید می کنند.

محصول اصلی پالایشگاه غلات تولید قندهای مایع بر اساس گلوکز و فروکتوز است که از نشاسته ذرت استحصال می‌شوند.

نشاسته ذرت بعد از جداسازی طی فرآیندی در آسیاب مرطوب به روش‌های آنزیمی به شربت «گلوکز» و «فروکتوز» تبدیل می‌شوند و به عنوان شیرین‌کننده ساکاروز در اختیار صنایع مختلف دارویی و غذایی قرار می‌گیرند.117

 

ورود وزیر دفاع ایران به آفریقای جنوبی