معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده بر اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «انسیه خزعلی» معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل به نیویورک رفته است، به جنایت رژیم صهیونیستی در قبال زنان اشاره کرد و گفت: در پی وخامت اوضاع باریکه غزه، امیدواریم کشور‌ها به اتحادی برای محکوم کردن «رژیم اشغالگر اسرائیل» در بخش زنان دست یابند و مساله اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن مطالبه شود.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده قرار است در سخنان خود گزارشی درباره وضعیت زنان در ایران و نیز جامعه بین الملل ارائه کند.

خزعلی پیش از شروع این نشست در جمع خبرنگاران گفت: «بصورت متداول کشورها، گزارشی از وضعیت زنان ارائه می کنند و ما هم وضعیت زنان ایران را گزارش خواهیم کرد و همینطور وضعیت زنان در جامعه بین المللی و مسائلی که با آن مواجه هستند و بصورت ویژه شرایطی که متاسفانه در غزه است. کشتار و گرسنگی که در غزه به سبب محاصره و جنایات جنگی که اتفاق می افتد، حاکم است.»

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده تصریح کرد: «امیداواریم کشورها به اتحادی در این زمینه برسند و این عنصر خطرناک و این رژیم اشغالگر را بتوانند در بخش زنان محکوم کنند و ان شاء الله مساله اخراج اسرائیل را از کمیسیون مقام زن (سازمان ملل) خواستار شویم و به انجام برسد.»

خزعلی همچنین در نشست جمهوری اسلامی ایران با عنوان «توانمندسازی زنان، توان افزایی خانواده، توسعه جامعه» به عنوان سخنران اصلی به اعلام مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.

116

بیشتربخوانید:

غریب‌آبادی خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن شد

خزعلی: پیشتازان حذف ایران از کمیسیون مقام زن، پیشتازان نقض حقوق زنان در دنیا هستند

سخنرانی نماینده ایران در روز نخست کمیسیون مقام زن سازمان؛ روز دوشنبه