الیاس قایب اف سرکنسول جمهوری ترکمنستان در ایران گفت: رفت و آمدهای بین دو کشور مراودات و روابط بین دو کشور از نظر فرهنگی و اقتصادی را تقویت می کند.

کشور ترکمنستان، با مساحت حدود ۴۸۸ هزار کیلومتر مربع، با جمعیت حدود شش میلیون نفر و ۹۹۰ کیلومتر مرز مشترک خاکی و ۲۲۸ کیلومتر مرز مشترک آبی دارای اهمیت ویژه ای به لحاظ ژئواکونومی و ژئواستراتژیکی برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس به نقل از ایرنا؛ الیاس قایب اف عصر دوشنبه در همایش تجاری فعالان اقتصادی و بازرگانان کشور ترکمنستان که در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد اظهار کرد: رفت و آمد ها و دیدارهای بین ایران و ترکمنستان تقویت می شود امیدواریم با توجه به سیاست های دو کشور رفت و آمد پیشتر نیز شود.

قایب اف گفت: بازرگانان و فعالان بخش تجاری ترکمنستان در استان خراسان شمالی حضور یافتند تا با ظرفیت ها و پتانسیل های این خطه از نزدیک آشنا شوند و بتوانیم روابط بیشتری در بخش تجاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برقراری ارتباط بین تجار دو کشور از دیگر اهداف سفر هیات تجاری ترکمنستان به استان خراسان شمالی است و امیدواریم قراردادهای خوبی منعقد شود.

این همایش که در سالن رستوران امیرخانلو در بجنورد برگزار شد ۲۵ نفر از بازرگانان، فعالان بخش اقتصادی کشور ترکمنستان و شماری از فعالان بخش اقتصادی استان خراسان شمالی حضور داشتند و با هم به تبادل پرداختند.125