رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار سفیر اتحادیه اروپا در بغداد، توقف فوری جنگ در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق  در دیدار توماس سیلر، سفیر اتحادیه اروپا در بغداد با اشاره به تحولات فلسطین گفت: جامعه جهانی باید مسئولیت خود را در قبال مفاهیم و ارزش ها بپذیرد و از استانداردهای دوگانه در تعامل با ساکنان غزه دوری کند.

حکیم همچنین بر تأمین ضرورت‌های زندگی برای مردم مظلوم غزه که بیش از یک ماه است در محاصره و زیر بمباران وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان این که رژیم صهیونیستی در سایه حمایت کاخ سفید و متحدانش در کشورهای اروپایی به حملات خود ضد مردم غزه ادامه می دهد، تاکید کرد، پایان جنگ در دستور کار این رژیم نیست.

دفتر اطلاع‌رسانی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه هم اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در این 45 روز بیش از هزار و ۳۰۰ کشتار ضد ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

این دفتر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تا کنون شهید شده‌اند، تأکید کرد: در این حملات، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنها، زنان و کودکان هستند.

116

بیشتر بخوانید:

اسرائیل را وادار به توقف جنایات در غزه کنید

۳۰۰ کودک شهید حاصل جنایت ۲۴ ساعته صهیونیست‌ها 

 رایزنی وزرای امور خارجه ایران و قطر درمورد تحولات غزه