رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گوی تلفنی با نخست وزیر مالزی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و توانمندی های فراوان در ایران و مالزی بر ضرورت استفاده از آن‌ها در راستای توسعه و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران کوآلالامپور تاکید کرد.

به گزارش ایران پرس، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با «ماهاتیر محمد» با تبریک انتخاب وی به عنوان نخست وزیر مالزی، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه بیش از پیش مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور است.

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر ضرورت تلاش و همکاری دوجانبه برای ارتقاء صلح و ثبات در منطقه و جهان و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، تصریح کرد: مبارزه جدی با تروریسم یکی از اصول مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر بوده است.

روحانی ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت مالزی، خاطرنشان کرد: باید چهره رحمانی اسلام را به مردم جهان معرفی کرده و به جوانان جوامع اسلامی و سایر کشورها نشان داد که اسلام دین محبت، صلح و زندگی مسالمت آمیز است.

رئیس جمهور ایران همچنین با اشاره به اینکه دولت آمریکا بر خلاف همه موازین بین المللی بطور یک‌جانبه از توافق برجام که مورد تایید سازمان ملل متحد است، خارج شده، خاطرنشان کرد: یک‌جانبه گرایی آمریکا و تحمیل قوانین داخلی خود به دیگر کشورها بر خلاف قوانین بین المللی و آزادی ملت ها بوده است.

«ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی نیز توسعه روابط و همکاری های همه جانبه میان ایران و مالزی را حائز اهمیت دانست و گفت: سیاست دولت مالزی بر مبنای ارتقا سطح همکاری ها و توسعه مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

نخست وزیر مالزی با اشاره به اینکه سیاست مالزی دوستی و همکاری با همه کشورهای جهان بویژه ایران است، خاطر نشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و همکاری با دیگر کشورهای جهان بسیار مناسب و پسندیده است.112/135

بیشتر بخوانید : 

مالزی؛ اعلام ترکیب دولت ماهاتیر محمد/ انور ابراهیم آزاد می‌شود+ ویدئو

«ماهاتیر محمد» پیروز چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی شد