تهران- ایران پرس: نمایندگان اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس بر حضور پررنگ در نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در نشست هماهنگی برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا که قرار است 13 تا 16 آذر امسال در تهران برگزار شود، رایزن های اقتصادی کشورهای همسایه، منطقه اوراسیا و هند حضور داشتند.

در این نشست ابتدا عبدالرضا جعفری مدیر اجرایی نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در سخنانی اظهار داشت رویکرد دولت سیزدهم ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه است و بر همین اساس برای شرکت کنندگان در نمایشگاه اوراسیا کاهش تعرفه ارزی در نظر گرفته شده است.

جعفری افزود: برای حضور شرکت های تجاری در نمایشگاه اوراسیا، تسهیل در صدور ویزا در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه این نشست، رستم ژیگانشین رایزن بازرگانی روسیه در ایران گفت: تجار روسیه علاقه مند به حضور در بازارهای ایرانی هستند.

ژیگانشین افزود: روابط  تجاری ایران و روسیه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است و شرکت های روس برای حضور در نمایشگاه های ایران علاقه مندی نشان داده اند.

در این نمایشگاه قرار است کشورهای ایران، روسیه، چین، عربستان سعودی، قطر، بحرین، کویت، عمان، عراق، امارات متحده عربی، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، سنگاپور، ترکیه و ویتنام شرکت کنند.

بر اساس اعلام مسئولان مربوطه، دومین نمایشگاه تخصصی اوراسیا در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، شیمیایی، صنعت خودرو و قطعه سازی، محصولات کشاورزی و مواد غذایی، گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، بانک، بیمه و صندوق های حمایت، دانش بنیان و فناوری های نوین، حمل و نقل ریلی دریایی، جاده ای و هوایی و صنعت فعالیت خواهد داشت. / 114