روسا و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در جلسه‌ای با حضور سفیر ایران در دوبلین برگسترش همه جانبه روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در این جلسه که امروز (سه شنبه) به صورت وبیناری برگزار شد دو طرف ابعاد مختلف روابط را بررسی و درباره توسعه آن تبادل نظر کردند.

اقبال شاکری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران وایرلند ظرفیت‌های روابط دوجانبه را بسیار زیاد دانست و بر فعال سازی آن تاکید کرد.

وی گفت: ظرفیتهای دانشگاهی، فرهنگی و اقتصادی زیادی در ایران و ایرلند وجود دارد و ایران در سال‌های اخیر در حوزه های علمی و فناوری پیشرفتهای زیادی داشته است که بستر همکاری را فراهم ساخته است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران وایرلند در ادامه بر ظرفیتهای فرهنگی تاکید کرد که با شناخت بیشتر می­تواند فضای همکاری را تقویت کند و شروعی برای گسترش همکاری در حوزه های دیگر باشد.

شاکری مواضع ایرلند و نمایندگان آن در خصوص محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی و دفاع از حقوق مردم فلسطین را ارزشمند دانست و آن را ستود.

وی اضافه کرد: ایران و ایرلند به دلیل برخی تجارب تاریخی مشترک و مواضع نزدیک می توانند روابط سیاسی و همکاری در مجامع بین المللی را گسترش دهند.

کاهل کرو نماینده مجلس ایرلند و رئیس گروه دوستی پارلمانی از طرف ایرلند نیز ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری اولین نشست دو گروه دوستی بر ظرفیتهای گسترده روابط تاکید کرد و گفت: ایران کشور مهم در منطقه است و دارای تاریخ کهن و پرافتخار است و امیدوارم که هرچه زودتر بتوانم از ایران دیدن کنم. 

وی با بیان اینکه ایرلند بدنبال همکاری های بین المللی بر اساس حقوق بین الملل و عدالت است، افزود: بر این اساس، اقدامات اسرائیل بر ضد مردم فلسطین را همواره محکوم می کنیم.125