معترضان به جنگ غزه در مقابل محل اقامت بنیامین نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن تجمع کرده و وی را "جنایتکار" خطاب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، گروه ضد جنگ "صورتی پوشان" با تجمع مقابل محل اقامت "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین بر روی پله‌ های ساختمان کنگره آمریکا، خواهان دستگیری وی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شد.

به گفته شبکه ان بی سی، قرار است، فعالان مخالف جنگ در غزه و نیز حمایت واشنگتن از تل آویو، روز چهارشنبه (24 ژوئیه)، همزمان با سفر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا، تظاهراتی را در برابر ساختمان کنگره برگزار کنند.

درهمین راستا، پلیس واشنگتن ضمن اعلام افزایش تدابیر امنیتی گفت، هیچ تهدید شناخته شده ای وجود ندارد.

گفته می شود، نتانیاهو برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره به واشنگتن می رود و با "جو بایدن"، رئیس جمهوری آمریکا، نیز دیدار خواهد کرد.

طبق این گزارش، ائتلافی از گروه‌های ضد جنگ از جمله گروه های "پاسخ"، "صورتی پوشان"، "مرکز جامعه فلسطینی – آمریکایی" و گروه های یهودی از جمله "ندای یهودی حامی صلح" در این اعتراضات شرکت خواهند کرد.

به گفته گروه "صورتی پوشان"، سازمان‌ دهندگان اعتراضات، اتوبوس ‌هایی را برای مدافعان حقوق بشر ترتیب داده‌اند تا از ایالت‌ های دیگر به واشنگتن عزیمت کنند.

برخی از معترضان نیز قصد دارند با تشکیل "خط قرمز مردمی" اطراف ساختمان کنگره، از دولت بایدن به دلیل ترسیم "خط قرمز" در حمایت از اسرائیل انتقاد کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از سفر به آمریکا، قدردانی از حمایت‌های جو بایدن رییس جمهوری آمریکا را از جمله اهداف این سفر اعلام‌ کرده بود.

این سفر در حالیست که پیش از این رسانه های رژیم صهیونیستی از ورود محموله جدیدی از سلاح‌های آمریکایی به تل آویو همزمان با عزیمت نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی در کنگره خبر داده بودند.

از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به باریکه  غزه از هفتم اکتبر 2023 تاکنون ، آمریکا با تامین مهمات و تجهیزات نظامی برای رژیم اسراییل از این رژیم حمایت کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه را منتشر و اعلام کرد که از ابتدای حملات این رژیم به  غزه تاکنون، بیش  از  39 هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.125