محمد تقی عثمانی مفتی اعظم پاکستان در سفر به پایتخت قطر با سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار و پیرامون تحولات جنگ غزه گفت‌ وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، تقی عثمانی معروف به شیخ الاسلام و رئیس جامعه دارالعلوم کراچی در دوحه با اسماعیل هنیه و خالد مشعل رهبران حماس دیدار کرد.

مفتی اعظم پاکستان با تاکید بر حمایت‌های سیاسی و مالی از گروه‌های مقاومت فلسطین، افزود: حاکمان جهان اسلام باید برای حمایت از رزمندگان فلسطین اقدام به تشکیل یک‌ جبهه نظامی علیه (رژیم) اسرائیل کنند.

وی بر تداوم حمایت مردم پاکستان از نبرد فلسطینیان علیه دشمن صهیونیستی تاکید و هرگونه توطئه برای سازش با اسرائیل را محکوم کرد.

تقی عثمانی هفته‌های اخیر در سخنرانی در اجتماع ملی همبستگی با فلسطین در شهر اسلام‌آباد اعلام کرد که ما هرگز راهکار دو کشوری برای حل مسأله فلسطین را قبول نداریم.

وی افزود: برخی از حاکمان و دولت‌ها در جهان باید درک کنند که تشکیل یک کشور برای صهیونیست‌ها در کنار فلسطین یک راهکار بیهوده است و نباید فراموش کنیم که اسرائیل یک رژیم نامشروع و جعلی است.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رهبران دو حزب بزرگ پاکستان (جمعیت علمای اسلام و جماعت اسلامی) با سفر به دوحه و دیدار با رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن دفاع از عملیات قهرمانانه مقاومت فلسطین بر تعهد خود برای پشتیبانی از ملت فلسطین تاکید کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت غزه، در پی حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر تاکنون ۲۱ هزار و ۱۱۰ نفر شهید و ۵۵ هزار و ۲۴۳ نفر نیز زخمی شده اند.125