در ادامه اعتراض ها به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه؛ صدها تن از حامیان ملت فلسطین روز شنبه در شهرهای لندن، پاریس، لیون، بلفاست،دوبلین و دپوکا در حمایت از مردم فلسطین و انزجار از رژیم اسرائیل تظاهراتی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، معترضان در لندن پس از طی کردن خیابان‌های مرکزی شهر، روی پل وستمینستر واقع در کنار پارلمان بریتانیا تحصن کرده و شعارهایی را در حمایت از آتش‌بس فوری در غزه سردادند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی خواستار توقف کمک‌های تسلیحاتی بریتانیا به رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم از لندن شدند.

آن‌ها در حالی که پرچم فلسطین را حمل می‌کردند، فریاد می‌زدند: «اشغال گری را متوقف کنید» و «فلسطین را آزاد کنید».

برخی از معترضان به نشانه اعتراض علیه حمایت‌های بی‌قیدوشرط بریتانیا و آمریکا از اسرائیل، ماسک‌هایی را با چهره ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بر صورت داشتند و دستان خود را که به رنگ سرخ آغشته بود، بالا گرفته بودند.

فعالان ضد صهیونیستی در سایر شهرهای بریتانیا نیز در خیابان‌ها سرازیر شده و بار دیگر موجی از خشم و عصبانیت خود را از کشتار مردم مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.

تظاهرات در روزهای شنبه‌ در بریتانیا، طی ۱۳ هفته گذشته به یک جنبش سیاسی تبدیل شده است.

هزاران نفر از شهروندان فرانسوی هم روز شنبه طی تظاهراتی در پاریس، حمایت خود را از مردم فلسطین در غزه اعلام کردند و حملات مداوم صهیونیست‌ها به این باریکه را محکوم کردند.

در شهر لیون نیز تظاهراتی در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد. در این تظاهرات که با حضور ده‌ها نفر برگزار شد، تظاهرات کنندگان پرچم‌های فلسطین در دست گرفته و شعارهایی در حمایت از فلسطینیان سر می‌دادند.

همچنین هزاران هوادار فلسطین در شهرهای «بلفاست» و «دوبلین» در ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار کردند و خواستار آتش بس فوری شدند.

معترضین پرچم فلسطین و پلاکاردهایی در انتقاد از رژیم اسرائیل حمل کردند و به نشانه خبرنگاران کشته شده در غزه ده‌ها جفت کفش روی زمین قرار دادند.

این تظاهرات با سخنرانی‌ها، شعارها و آهنگ‌هایی که از مردم فلسطین حمایت می‌کردند و خواستار آتش‌بس در غزه بود، همراه بود.

هزاران نفر از مردم در اندونزی نیز روز شنبه در حمایت از مردم غزه به خیابانها آمدند و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صعهیونیستی خواستار پایان جنگ شدند.

خبرگزاری فرانسه با انتشار تصاویری از این تجمع اعتراضی گزارش داد که مردم شهر «دپوکا» در اندونزی با سر دادن شعارهایی از مردم فلسطین حمایت کردند.

براساس این گزارش، تجمع کنندگان پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود؛ «به محاصره غزه پایان دهید». و «کشتن فلسطینیها را متوقف کنید». 

وزارت بهداشت غزه روزشنبه در نود و دومین روز جنگ؛ از افزایش شهدا به ۲۲۷۲۲ نفر خبر داد؛ همچنین ۵۸۱۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.125