تحلیل:

ایران پرس: در ادامه کشتار غیر نظامیان توسط رژیم اشغالگر قدس، جنگنده های این رژیم روز گذشته اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

در بمباران ارودگاه جبالیا توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی دست کم یکصد غیر نظامی فلسطینی شهید و بیش از سیصد نفر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین روز سه شنبه خبر داد که از زمان آغاز حملات جنایتکارانه صهیونیست ها به نوار غزه از روز 15 مهر - هفتم اکتبر، هشت هزار و 525 نفر شامل سه هزار و 542 کودک و دو هزار و 187 زن به شهادت رسیده و نزدیک 22 هزار نفر نیز مجروح شدند.

تحلیل الگوی رفتاری نظامی رژیم صهیونیستی گویای این است که این رژیم کشتار غیرنظامیان را در دستور کار خود قرار داده است.

رژیم صهیونیستی پیش از این نیز بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کرده بود که در این جنایت نیز دست کم 500 فلسطینی شهید و بیش از 600 نفر زخمی شده بودند.

آنچه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مرتکب می شود مصداق بارز جنایت جنگی است، به همین دلیل نیز واکنش هایی در سطح جهانی در مقابل این جنایت ها به وجود آمده است.

کشورهایی نظیر شیلی و کلمبیا سفرای خود در تل آویو را فرا خواندند و بولیوی نیز اعلام کرد روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع می کند.

موضوع مهم دیگر این است که رژیم صهیونیستی جنایت ها علیه غزه را با حمایت مستقیم ایالات متحده آمریکا انجام می دهد. آمریکا به همراه دو کشور فرانسه و انگلیس تاکنون مانع تصویب هرگونه قطعنامه ای علیه جنایت های رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است. 

یکی دیگر از نشانه های حمایت آمریکا از جنایت های رژیم صهیونیستی این است که رسما دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که در شرایط کنونی با هر گونه آتش بس در غزه مخالف است چرا که این آتش بس به نفع رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

نکته دیگر این است که پس از حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال غزه، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است برای سومین بار در سه هفته اخیر به اراضی اشغالی سفر می کند.

این سفرها نشان دهنده این است که عملا مدیریت جنگ در غزه بر عهده دولت ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی بامداد چهارشنبه بار دیگر به صورت تلفنی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا درباره حملات به نوارغزه گفت  وگو کرد. از سوی دیگر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت وگو کرد.

بلینکن درباره این تماس گفت: "با هرتزوگ درباره تلاش های مداوم برای محافظت از اتباع آمریکایی و آزاد کردن اسرای صهیونیست صحبت کرده است."

این اظهار نظرها و این الگوی رفتاری آشکارا گویای این است که دست آمریکایی ها و همچنین برخی کشورهای اروپایی در قتل عام و کشتار و نسل کشی مردم غزه توسط رژیم اشغالگر قدس وجود دارد و این کشورها نیز شریک جنایت های رژیم اشغالگر قدس در قتل عام غیر نظامیان و نسل کشی در غزه هستند.

در همین راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امروز (چهارشنبه) در جمع دانشجویان و دانش آموزان گفتند: "دنیای اسلام فراموش نکند در قضیه تعیین کننده غزه آن کسی که مقابل ملت مظلوم فلسطین ایستاد آمریکا و فرانسه و انگلیس بودند."

نویسنده: سیدرضی عمادی

117