دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از مرحله یک‌هشتم‌ نهایی جام ملت‌های آسیا پس از تساوی یک بر یک در پایان 120 دقیقه برنده نداشت و نتیجه بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه «عبدالله بن‌خلیفه» شهر دوحه و با قضاوت «کیم جونگ هیئوک» از کره‌جنوبی به مصاف سوریه رفت.

ایران با کسب سه پیروزی و به‌عنوان صدرنشین راهی این مرحله شد و سوریه با چهار امتیاز و به‌عنوان یکی از تیم‌های سوم و برتر گروه‌های شش‌گانه قدم به این مرحله گذاشت.

گل اول این بازی در دقیقه ۳۳، از روی ضربه پنالتی «مهدی طارمی» به ثمر نشست تا نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران همراه باشد.

در ادامه بازی در نیمه دوم و در دقیقه ۶۰، صباغ مهاجم سوریه که تنها لحظاتی از حضورش در زمین می‌گذشت با شکست خط آفساید ایران به محوطه جریمه رسید و با خطای واضح «علیرضا بیرانوند» دروازه بان ایران سرنگون شد.

داور پس از استفاده از VAR نقطه پنالتی را نشان داد و «عمر خریبین» باتجربه پشت توپ ایستاد و گل تساوی را برای سوریه به ارمغان آورد.

 

 

در دقیقه ۹۰، مهدی طارمی با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

در دو نیمه وقت‌های اضافه نیز، اتفاق خاصی رخ نداد تا در نهایت ضربات پنالتی تیم برتر و صعود کننده را مشخص کند.

در ضربات پنالتی تیم ایران با نتیجه 4 بر 3 تیم سوریه را شکست داد.

117