شماری از پناهجویان در واشنگتن دی سی علیه سیاست های ضد مهاجرتی دولت بایدن تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، شماری از پناهجویان با حضور در نزدیکی کاخ سفید در واشنگتن دی سی، محدودیت های شدید اخیر دولت «جو بایدن» علیه پناهجویان را محکوم کردند.

این محدودیت ها علیرغم گزارش هایی از درگیری خانواده پناهجویان در مرزهای آمریکا صورت گرفته است. پناهجویان معترض با خود قفس هایی را آورده بودند که نماد مراکز بازداشت اجباری بود که آنها مدتی را در مرز در آن گذرانده بودند.

بئاتریس باترس، پناهجویی از السالوادور می گوید،وضعیت پناهجویان در دولت فعلی بدتر شده است زیرا بایدن وقتی به ریاست جمهوری رسید، یکی از شعارهایش این بود که تمامی مراکز بازداشت پناهجویان در مرز ها را تعطیل می کند و به بازداشت پناهجویان و خانواده آنها در مرز پایان می دهد.

اخیرا، صدها مهاجر که بیشتر آنها اهل ونزوئلا بودند، با تجمع در شهر مرزی «سیداد جارز» در مکزیک، ارائه درخواست پناهندگی خود به مقامات آمریکا را خواستار شدند که با ممانعت ماموران مرزی نتوانستند از این مرز عبور کنند.

با این حال، کمتر از یک ماه پیش دولت آمریکا از محدودیت‌های گسترده پناهندگی در مرز مکزیک با آمریکا خبر داد.

براساس محدودیت های جدید، واشنگتن می تواند ده ها هزار مهاجر در مرز مکزیک با آمریکا را از درخواست پناهندگی منع کند.

این قانون موقتی و مدت فعلی اجرای آن دو سال است و امکان تمدید آن وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا در ژانویه سال جاری قانون محدودیت مرزی دوران ترامپ موسوم به قانون 42 را برای برخی کشورهای دیگر تمدید کرد و بدین ترتیب شهروندان کشورهای کوبا، هائیتی و نیکاراگوئه و ونزوئلا تنها از طریق روش های بشردوستانه می توانند به طور قانونی درخواست پناهندگی دهند، اگر پشتیبان مالی در آمریکا داشته باشند.

116