پس از واکنش‌های گسترده جهانی علیه اقدام تروریستی رژیم اسرائیل علیه مردم لبنان با انفجار دستگاه های ارتباطی، شبکه اسکای نیوز در مصاحبه با «آیزاک هرتزوگ» رئیس جمهور رژیم صهیونیستی تلاش کرد، این رژیم را مبرا از نقش داشتن در این اقدام تروریستی معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس از لندن، «آیزاک هرتزوگ» در مصاحبه با فیلیپس خبرنگار اسکای نیوز در پاسخ به پرسشی درباره انفجارهای اخیر پیجرها و بیسیم ها در بیروت، هر گونه دست داشتن اسرائیل در این انفجارها را رد کرد و افزود: "حزب الله دشمنان زيادی دارد که می تواند کار آنها باشد."

نکته قابل تامل اینکه خبرنگار اسکای نیوز از رئیس رژیم اسرائیل نمی پرسد آیا قصد ندارد قتل 41 هزار فلسطینی در غزه را نیز که بیش از 16 هزار نفرشان کودک هستند، ده ها هزار نفرشان نقص عضو شدند و صدها هزار نفرشان هم از بی غذایی، بیماری و بی دارویی با بیماری یا مرگ دسته و پنجه نرم می کنند، انکار کند؟

در این مصاحبه هرتزوک همچنین از تصمیم جدید انگلیس در لغو 10 درصد از جنگ افزارهای ارسالی به اسرائیل انتقاد کرد و آن را نا امید کننده دانست.

این در حالی است که میلیون ها نفر از مردم انگلیس حدود یک سال است که خواهان توقف فوری جنگ و بمباران غزه و پایان دادن به صدور جنگ افزار برای اسراییل هستند، اما دولت انگلیس در پی فشار افکار عمومی و شماری از نمایندگان مستقل مجلس فقط 10 درصد از مجوزهای صدور تسلیحات را لغو و تاکید کرده که تصمیم در این باره به گونه ای گرفته شده است که تاثیری در توان نظامی اسرائیل نگذارد.

هرتزوگ در پاسخ به این سوال که آیا «بنیامین نتانیاهو» فرد مناسبی برای بازگرداندن گروگان های اسرائیلی از غزه است، گفت: "این یک سوال تاسف بار است."

وی افزود: "از نزدیک با نخست وزیر کار می کند و با هر دولتی و هر نخست وزیری کار خواهد کرد."

117