دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، فتنه فرقه‌گرایی و جنگ درونی در میان مسلمانان در چند سال اخیر را توطئه مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل برشمرد.

آیت‌الله "محسن اراکی" روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره کنفرانس بین‎المللی وحدت اسلامی ‎‌در تهران، افزود، متأسفانه برخی از سران کشورهای منطقه به دام فتنه فرقه‌گرایی گرفتار شدند و در آتش آن دمید‌ه‌اند.

آیت‌الله اراکی تاکید کرد، منشأ گروه‌‌های تروریستی همچون القاعده، داعش و جبهة النصرة آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل بوده و اعتراف به تأسیس، حمایت و پشتیبانی از این گروه‌‌ها نشان دهنده ماهیت اسلام ستیز آنان در قبال اسلام و جامعه اسلامی ‎‌است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد، یکی از اهداف دامن زدن به توطئه جنگ و آتش افروزی فرقه‌ای در منطقه، حمایت از رژیم نامشروع و غاصب اسرائیل و ایجاد فرصت مناسب برای این رژیم در اشغال هرچه بیشتر سرزمین فلسطین است.

آیت‌الله اراکی، فلسطین و مردم آن را قلب جهان اسلام و منطقه دانست و گفت، پیروزی جبهه مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق و سوریه نشان از آن دارد که تحقق وعده الهی به پیروزی مومنان نزدیک است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز امیدواری کرد، با همدلی همه مسلمانان و با نابودی سلطه استکبار و جریان‌‌های تکفیری و پیروزی جبهه مقاومت، امت واحده اسلامی تشکیل شود.

سی‌امین دوره کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح روز پنجشنبه به مدت سه روز و با شعار وحدت و ضرورت مقابله با گروه‌های تکفیری در تهران آغاز به کار کرد.