دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا با برتری 3 بر 2 قطر در مقابل ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز (چهارشنبه) و در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال ایران به مصاف قطر، میزبان این مسابقات رفت.

این دیدار در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری «الثمامه» دوحه و با قضاوت «احمد علی» از کویت برگزار شد.

تیم ایران در مراحل حذفی مقابل سوریه و ژاپن به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد و قطر هم از سد فلسطین و ازبکستان گذشت.

تیم ایران کار را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه چهارم پرتاب بلند «علیرضا جهانبخش» در یک رفت و برگشت با ضربه تماشایی «سردار آزمون» همراه شد و ایران به گل نخست دست یافت.

در دقیقه ۱۷، «جاسم ابواسلام» گل تساوی را برای قطر به ثمر رساند. روی پاس «اکرم عفیف» به نزدیکی محوطه جریمه ایران، ضربه ابواسلام به عزت اللهی برخورد کرد و با غافلگیری علیرضا بیرانوند وارد دروازه ایران شد. 

اشتباهات متعدد مدافعان و هافبک‌های تیم ایران موجب شد تا دقیقه ۴۳، اکرم عفیف با حرکتی پا به توپ و ضربه‌ای مهار نشدنی، گل دوم قطر را ثبت کند.

در دقیقه ۴۷ ایران صاحب یک موقعیت‌ خطرناک شد و پس از شوت عزت‌اللهی، توپ به دست مدافع قطر برخورد کرد و داور با کمک VAR به سود ایران پنالتی اعلام کرد. جهانبخش نیز پشت توپ قرار گرفت و توپ را به وسط دروازه زد تا کار به تساوی کشیده شود. 

در دقیقه ۸۱ معز علی روی یک توپ سرگردان، صاحب یک موقعیت خوب شد و توانست با یک شوت دقیق توپ را وارد دروازه ایران کند تا بازی سه بر دو شود. 

داور بازی ۱۳ دقیقه وقت اضافه گرفت. در دقیقه ۹۳ شجاع خلیل‌زاده با خطا روی اکرم عفیف از داور بازی کارت قرمز گرفت تا ایران ۱۰ نفره کار را دنبال کند.  

تیم ایران در دقایق پایانی موقعیت‌های بسیار خوبی برای به تساوی کشاندن بازی داشتند اما این توپ‌ها با بدشانسی تمام وارد دروازه میزبان نشدند تا در نهایت تیم قطر با نتیجه سه بر ۲ ایران را از پیش رو برداشته و به فینال صعود کند. 

117

بیشتر بخوانید:

نشانه‌شناسی نقش هویت ملی در موفقیت تیم ملی فوتبال

جنگ روانی شروع شد/ سوءاستفاده قطر از امتیاز میزبانی قبل از بازی با ایران

مخالفت فدراسیون فوتبال با تغییر ورزشگاه بازی ایران و قطر