تهران-ایران پرس: رئیس رسانه ملی گفت: رهبر معظم انقلاب، فارغ از این که نتیجه انتخابات به نفع کدام جریان و کدام افراد خواهد بود بر روی بالاترین میزان مشارکت تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در جلسه ستاد انتخابات رسانه ملی گفت: همیشه این بحث وجود داشته که آیا نتیجه انتخابات برایمان مهم است به این عنوان که یک مجلس متعهد همسوی انقلابی سرکار بیاید یا مشارکت برایمان اهمیت دارد؟ یعنی ما می‌خواهیم یک انتخابات پرشوری شکل بگیرد فارغ از این که چه نتیجه‌ای در زیر سقف نظام حاصل خواهد شد یا نه؟ یا ما به گونه‌ای عمل بکنیم که آن نتیجه مطلوب و از نظرمان حاصل بشود.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: این بحث بحث جدیدی نیست و در اکثر دوره‌های انتخابات این بحث پیش می‌آید. حالا چه ضدانقلاب و دشمنان این بحث را مطرح کنند، چه دوستان. گاهی اوقات گفته می‌شود که اگر مقداری بر مشارکت زیاد تاکید نکنیم حتما آن جریان همسوی انقلاب به نتیجه خواهد رسید! از یک زاویه دیگر دشمنان این حرف را می‌زنند و می‌گویند در جمهوری اسلامی هر وقت مشارکت کم باشد نیرو‌های وفادار به انقلاب روی کار می‌آیند. یک حرف است منتهی از دو زاویه و نگاه تکرار می‌شود.

جبلی می‌گوید: با این که بار‌ها این موضوع تکرار شده و نتیجه مشخص شده، آن چیزی که همیشه در همه دوره‌های انتخابات بوده این است که رهبر معظم انقلاب تاکیدشان روی بالاترین میزان مشارکت است فارغ از این که نتیجه انتخابات به نفع کدام جریان و کدام افراد و کدام اشخاص خواهد بود. 

رئیس صداوسیما تصریح کرد: از همین الان با همدیگر قول و قرارمان این است فارغ از این که چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد. وظیفه مان به عنوان رسانه ملی گرم کردن تنور انتخابات و رساندن میزان مشارکت به بالاترین حد ممکن است. این وظیفه ماست. 

جبلی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نظرشان را صریحا و علنا در مورد چهار راهبرد انتخابات این بار گفتند. راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت و در دوره‌های قبل هم تاکید کردند روی این که باید همه تلاش‌ها بشود برای این که بالاترین میزان مشارکت حاصل شود.

116