تهران- ایران پرس: سعید جلیلی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، امروز با حضور در برنامه‌های تبلیغاتی، بخشی از برنامه‌های خود را در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برای مردم تبیین کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سعید جلیلی سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «با مردم» از حماسه حضور مردم در تشییع تاریخی رئیس‌جمهور شهید و جمعی از شهدای خدمت قدردانی کرد و گفت: شما مردم، شهادت رئیس جمهور صادق و خدمتگزار را به حماسه تبدیل کردید و در ۴۵ سال گذشته بارها و بارها نشان دادید، بیرون کشیدن فرصت‌ها از دل تهدیدها هنر شماست.

وی حضور مردم در صحنه انتخابات را مغتنم شمرد و با بیان اینکه امروزدر آستانۀ یک تصمیم سرنوشت ساز قرار داریم، تصریح کرد: ان‌شاالله با حضور پرشور و کم نظیر مردم در این انتخابات رقابتی؛ جهان دوباره جلوە درخشان  دیگری از حماسه جمهوریت را در ایران اسلامی و انقلابی خواهد دید. به کوری چشم دشمنان این جمهوری گام بلندی، رو به آیندە درخشان و تمدن ساز خود  برخواهد داشت و اقتدار و عزت کشور در فضای بین المللی به اوج خواهد رسید.

  • 11 سال است دولت سایه را برای شناخت مسایل کشور تشکیل دادم

جلیلی با اشاره به گفتمان دولت سایه اذعان کرد: در یازده سال گذشته عمده وقت من و صدها نفر از همراهانم در گفتمان دولت سایه، بر شناخت مسائل کشور و راه حل آن ها متمرکز بود. کمتر وقت داشتم تا در جلسات محفلی و گعده های سیاسی شرکت کنم؛ البته این موجب گلایۀ برخی دوستان هم شد. تلاش کردم ذهنم را به روی حاشیه ها و لابی ها و جلسات کم مایۀ سیاسی ببندم و در عوض، درهای دفترم را به روی صدها کارشناس و متخصص و مدیر و دانشمند و فعال اجتماعی و دانشگاهی و ... باز کنم، کسانی که از ماندن پشت لابی های خسارت بار سیاسی و مناسبات جناحی خسته شده بودند.

این نامزد انتخابات از تشکیل ده ها کارگروه تخصصی با حضور سلایق مختلف در دولت  سایه خبر داد و گفت: ده ها کارگروه تخصصی برای رصد مشکلات کشور و طراحی راه حل های جدید تحت عنوان  گفتمان دولت سایه تشکیل دادیم. تعداد مدیران و کارشناسانی که با ما همکاری کردند به بیش از هزار نفر رسید. در فهرست طولانی و پرشمار همکاران ما در دولت سایه، همه نوع سلیقه سیاسی در همۀ سطوح کارشناسی از مدیران عالی دولت های گوناگون تا مدیران میانی و کارشناسان حضور داشتند.

وی شاخصه، توانمندی و سلایق این مدیران را اینگونه توصیف کرد: مدیران میانی موسوم به اصلاح طلب، متخصصان و کارشناسان موسوم به اصولگرا؛ عناصر نظریه پرداز، نیروهای راهبردگذار، مدیران پرتجربه اجرایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و نظامی و امنیتی و اجتماعی و فرهنگی، پیران پیش کسوت موسفید و نخبگان جوان پرانرژی و خلاق از جمله این مدیران هستند. در این مدت هزاران جلسه عمدتا نه با دوستان سیاست زده، که با اصناف گوناگون نخبگان و  توده های مردم برگزار کردم.

جلیلی دیدار با کارگران هپکو، کوله بران بانه، صیفی کاران آبدان بوشهر، کشاورزان کریم آباد رشتخوار، شرکت های دانش بنیان در نیشابور، فعالان اقتصادی در چابهار را از جمله ملاقات‌های خود با اقشار و اصناف مختلف برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار فعالسازی این ستاد چابک و کم هزینه ولی پرکار، بیش از ۱۴۰ بار به نقاط مختلف  کشور سفر کردم و از نزدیک و در دل میدان با مشکلات اقشار و اصناف مختلف آشنا شدم.

این نامزد انتخابات با تاکید بر این جمله که «رییس جمهور بعدی حتی یک روز هم فرصت تأمل و تردید و تاخیر قبل از شروع دولت ندارد»، اظهار کرد: به اتکای سال‌ها بررسی و آمادگی، حتی یک روز را از دست  نخواهیم داد، بلکه از آنجایی که سال‌ها مسائل کشور را سایه به سایه با کمک کارشناسان با تجربه، دقیق و مستمر پیگیری کردیم، از همان فردای انتخابات کار را شروع خواهیم کرد؛ با تصمیمات نقطه زن و راهبردی و البته اولویت دار و نه تصمیم‌های فرعی و نمایشی.

وی از آماده‌سازی ده‌ها دستور و فرمان اجرایی حساب شده خبر داد» و بیان کرد: این دستورات و فرمان ها از روز اول قابلیت پیگیری و اجرا دارد و آماده ایم تا با جدیت به نفع مردم پیاده کنیم.

  • امیرحسین قاضی زاده چه گفت؟

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «صف اول» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رئیس جمهور شهید، در توضیح مسئولیت‌های خود در سال‌های گذشته گفت: افتخار نمایندگی مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و حضور در هیئت مدیره آن را داشتم. از همه مهمتر من یک پدرم. ریاست بنیاد شهید کشور، جراحی، طبابت و قضاوت از دیگر فعالیت‌های بنده در سال‌های اخیر است.

وی ادامه داد: انقلاب در امور اداری کشور راه حل مشکلات کشور است. به همین دلیل فوریت دولت من اقتصاد است اما اولویت دولت من خانواده است.

وی اظهار داشت: تقریبا در اکثر حوزه‌های کلان کشوری حضور داشته‌ام و به مسائل آگاهم. یکی از مسائل پیچیده کشور، خروج دولت از بنگاه‌داری است که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده است. در بنیاد شهید سعی کردیم این موضوع را به سرانجام برسانیم و مردم را سهام‌دار کردیم. بانک دی زمانی که به روی کار آمدم تقریبا درحال انحلال بود اما در حال حاضر این بانک به سوددهی قابل توجهی رسیده است. 

  • از قبیله‌گرایی‌ها و  رفیق‌گرایی‌ها در دولت باید جلوگیری شود

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کشور ادامه داد:  تولید مدل حکمرانی، مردمی‌سازی و رساندن آن به مدل اجرا از عمده فعالیت بنده در بنیاد شهید بوده است. معتقدم هرم دولت باید وارونه شود و ارکان دولت بیشترین ارتباط را با مردم داشته باشند. باید کاری کنیم تا کل ابعاد جامعه باهم تلاش کنند. تلاش برای ارتقاء ارزش سرمایه اجتماعی کشور یکی از مهم ترین اقدامات در دولت بنده خواهد بود. در همین مسیر پاسپورت و پول شهروند ایرانی باید باارزش باشد. از طرفی مردم سرمایه هستند و سرمایه ثروت آفرین است. در حقیقت این مردم هستند که تمام مشکلات را حل خواهند کرد. نخبگان، تاجران، سرمایه‌گذاران و سایر آحاد جامعه باید فعال شوند. معتقدم دولت مردم نباید به آنان دروغ بگوید. همچنین نباید مردم را در رنج‌ها تنها گذاشت. شهید آیت الله رئیسی همیشه در بلاهای طبیعی و رنج‌ها در کنار مردم بود تا آنان احساس تنهایی نکنند. دلیل محبوبیت ایشان همین بود. بنابراین مسیر ایشان باید ادامه پیدا کند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: اگر به ریاست‌جمهوری مردم ایران متنخب شوم، نگاه جریانی نخواهم داشت و این مردم هستند که در دولت من مسئولیت خواهند داشت. البته بی شک کسانی باید مسئولیت داشته باشند که اخلاق و توان لازم را داشته باشند و در بین این افراد باید نزدیک‌ترین‌ها به مردم وجود داشته باشد. از قبیله‌گرایی‌ها و  رفیق‌گرایی‌ها در دولت باید جلوگیری شود و اجازه به این افراد برای حضور در دولت داده نشود.

/ 114