جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" خروش ضد صهیونیستی جوانان کرانه باختری رود اردن را انقلابی مستمر و بی وقفه تا آزادسازی آخرین وجب از خاک فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایران پرس، "حماس" امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، "مقاومت گسترده و فراگیری که ملت فلسطین در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن آغاز کرده است، ثابت می‌کند که ما با یک انقلاب مستمر و مداوم و نه یک رویداد گذرا رو به رو هستیم".

حماس در این بیانیه تاکید کرد «این انقلاب توهمات رژیم اشغالگر و آمریکا درباره امکان عملی کردن طرح معامله قرن  را برهم زد، زیرا پاسخ مردمی تعیین کننده بود».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد، «جوانان کرانه باختری تا زمانی که اشغالگری و شهرک سازی باقی بماند آرام نخواهند گرفت و تصمیم خود را برای آزادسازی کرانه باختری عملی خواهند کرد».

فلسطینی‌ها روز پنجشنبه در اعتراض به طرح آمریکایی - صهیونیستی "معامله قرن"، دو عملیات استشهادی انجام دادند.

در نخستین عملیات که با خودرو در قدس اشغالی انجام شد، چهارده نظامی رژیم صهیونیستی زخمی شدند و عامل عملیات موفق به فرار شد. این عملیات علیه تیپ گولانی بود.

در دومین عملیات نیز یک جوان فلسطینی با استفاده از سلاح گرم عملیاتی علیه نظامیان صهیونیست در "باب‌الاسباط" مسجدالاقصی انجام داد که بر اثر آن، یک نظامی صهیونیست  زخمی شد.

"معامله قرن"، طرح جدیدی از سوی دولت آمریکا است که در پی از بین بردن حقوق مردم فلسطین است؛ این طرح با همکاری و موافقت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان تهیه شده است.

این طرح، قدس را به رژیم صهیونیستی تقدیم و نیروهای مقاومت را از  مبارزه و آوارگان فلسطینی را از حق بازگشت به کشورشان منع می‌کند.

واگذاری 30 درصد از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل از دیگر مفاد این طرح ننگین است.

بر اساس این طرح فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت. 

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کرده‌اند.

بسیاری از کشورها، شخصیت‌ها، مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان نیز این طرح را محکوم کرده‌اند.

139/117

بیشتر بخوانید:

روز خونین فلسطین؛ عزم مقاومت در مقابل معامله قرن/ تحلیل

تاکید ایران بر حمایت از مواضع مردم و رهبران فلسطینی در مخالفت با طرح "معامله قرن"