اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس

اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس گفت: استفاده آمریکا از حق وتو برای بار سوم بیانگر مشارکت دولت این کشور در نسل‌کشی در غزه است.

آمریکا درحالی که با ژست‌های بشردوستانه تلاش دارد از فشار افکار عمومی به دلیل مشارکت مستقیم در جنگ نسل‌کشی اسراییل علیه مردم فلسطین بکاهد، چهارشنبه گذشته برای سومین بار پیس نویس قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه را با هدف حمایت از جنایت‌های این رژیم وتو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، اسامه حمدان جمعه شب در گفت وگو با الجزیره ضمن مسئول خواندن تمامی شرکت‌کنندگان و حامیان جنگ غزه در جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: جو بایدن و دولت او در کنار کابینه اشغالگر رژیم صهیونیستی مسئول جنایات اتفاق افتاده در غزه هستند.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: هواپیماهای آمریکایی ۲۴ ساعته در آسمان نوار غزه در حال پرواز هستند و مستقیما اطلاعاتی را در اختیار ارتش رژیم اشغالگر قرار می‌دهند.

حمدان تاکید کرد که اگر حمایت‌های آمریکا نبود، جنگ قطحی و گرسنگی و کشتارها علیه غزه ادامه نمی‌یافت.

وی با بیان اینکه جنگ قطحی و گرسنگی در شمال نوار غزه علیه بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی ادامه دارد، افزود:  از برنامه جهانی غذا و آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) می‌خواهیم تحت تاثیر اقدامات و تصمیمات رژیم صهیونیستی قرار نگیرند.

حمدان همچنین با بیان اینکه نتانیاهو درباره مذاکرات آتش بس و مبادله اسرا همچنان تعلل می‌کند و مانع رسیدن به هرگونه توافق می‌شود، افزود: اهداف شخصی نتانیاهو با تمامی طرح‌های پیشنهاد شده برای آتش بس مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی هر طرح و برنامه‌ای هم داشته باشد نمی‌تواند بر مسجد الاقصی تسلط و حاکمیت داشته باشد، گفت: هرگونه تعرض به مسجد الاقصی بدون مجازات نخواهد ماند.

حمدان در ادامه خواستار انجام تحقیقات مستقل و فوری بین‌المللی در مورد گزارش‌های بین‌المللی پیرامون تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق زنان فلسطینی شد.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023  با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه  همچنان ادامه دارد.