رژیم صهیونیستی در تداوم اقدامات جنگ طلبانه خود در منطقه بیش از ۴۰ منطقه در جنوب و شرق لبنان را هدف حملات هوایی قرار داد.

به گزاش خبرگزاری ایران پرس، رژیم صهیونیستی با نفوذ به عمق 125 کیلومتری لبنان همه روستا‌های مرزی جنوب این کشور را هدف بمباران سنگین قرار داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه موج حملات گسترده به لبنان با هدف کاستن از توانمندی های حزب الله و خنثی کردن تهدیداتش علیه اسرائیل انجام شده است، اعلام کردند، نظامیان این رژیم با انجام ۱۲۰ حمله هوایی مناطق جنوب و شرق لبنان را بمباران کرده اند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز از حملات هوایی اسرائیل به روستا‌ها و شهرک‌های مختلف جنوب و شرق لبنان مانند منطقه البعول در الهرمل، ارتفاعات اطراف شهرک زبود در البقاع شمالی، زبود و حربتا در بقاع شمالی، برخی روستا‌ها و ارتفاعات منطقه التفاح، روستا‌های مناطقی مانند صور، النبطیه، بنت جبیل و کمربند آتش دشمن در مناطق صور و النبطیه خبر داد.

در این حملات یک غیرنظامی شهید و شش تن دیگر مجروح شدند.

حزب الله لبنان نیز در پاسخ به این تجاوزگری رژیم صهیونیستی مواضع ارتش این رژیم را در شمال فلسطین اشغالی هدف حملات خود قرار داد.

نبیه بری: نتانیاهو با آتش‌بازی به دنبال کشاندن لبنان و منطقه به جنگی بزرگ است

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این کشور گفت که نخست وزیر این رژیم با آتش بازی درپی کشاندن لبنان و منطقه به جنگی بزرگ است، اما ما در دام اسرائیل قرار نمی گیریم.

«نبیه بری» تاکید کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به اقدامات خود برای تبدیل مناطق جنوبی لبنان به سرزمین سوخته غیرقابل زندگی از طریق استفاده از بمب های فسفری برای از بین بردن اراضی سرسبز کشاورزی ادامه می‌دهد.

وی همچنین به ویرانی منازل و با خاک یکسان شدن آنها از سوی رژیم صهیونیستی و کشتن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و سالخوردگان، امدادگران و کارکنان بخش بهداشتی لبنان اشاره کرد.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: ما به دنبال جنگ نیستیم و به سمت آن هم حرکت نمی‌کنیم، اما حق دفاع از خود با تمام توان و امکاناتمان را داریم. ما از هیچ تلاشی برای ممانعت از کوچاندن ساکنان جنوب به دست اسرائیل دریغ نخواهیم کرد.

بری افزود: نتانیاهو با آتش بازی به دنبال کشاندن لبنان و منطقه به جنگی بزرگ است. اما ما در دام اسرائیل نمی افتیم، در برابر طرح های آن مقاومت خواهیم کرد و به قواعد درگیری پایبند می مانیم.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در سایه سیاست جنگ طلبانه خود در منطقه به سمت لبنان متمرکز شده و جنایتی جدید و کم سابقه ای را در این کشور مرتکب شدند. صهیونیست‌ها جنایت پیجر را در لبنان مرتکب شدند و طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دستکم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کردند.

117

بیشتر بخوانید:

ضرورت اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی 

پیامدهای حملات حزب الله لبنان برای رژیم صهیونیستی