خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج، در سخنانی به شدت نسبت به معیارهای دوگانه جهان در قبال مساله فلسطین انتقاد و تاکید کرد: تصمیم برای اجرای عملیات طوفان الاقصی در داخل سرزمین فلسطین اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس،  خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج در گفت‌وگو با شبکه ترکیه‌ای «خبر ترک» اظهار داشت: تصمیم برای عملیات طوفان الاقصی فقط در فلسطین و توسط گردان‌های القسام گرفته، برنامه ریزی و اجرایی شد.

مشعل در انتقاد به معیارهای دوگانه جهان در قبال مساله فلسطین تاکید کرد: جهان قبل و بعد از هفتم اکتبر (موعد آغاز عملیات طوفان الاقصی) با مساله فلسطین و حماس، با دوگانگی بالا برخورد کرد.

مشعل درباره مقاومت ملت فلسطین در راستای احقاق حق و حقوق مشروع خود نیز خاطرنشان کرد: تا زمانی که می‌توانیم باید تمام تلاش را به کار بگیریم تا حق خود را به دست بیاوریم؛ چرا که در چنین صورتی دنیا ما را به رسمیت خواهد شناخت؛ دنیا فقط به قوی‌ها احترام می‌گذارد.

خالد مشعل درباره حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و کودکان در نوارغزه نیز اظهار داشت: دشمن شکست خورده از مردم و غیرنظامیان انتقام می‌گیرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درباره اختلافات میان جنبش حماس و جنبش فتح نیز افزود: رابطه ما با جنبش فتح خوب است و در عرصه مقاومت با هم برادر هستیم اما ریاست تشکیلات خودگردان و محمود عباس چیز دیگری است و این تشکیلات باید در همه جا با ملت فلسطین و انتخاب‌هایش همراه باشد.

116

بیشتر بخوانید:

بیانیه حزب الله درباره حملات کوبنده به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی

هنیه: دشمن توان رویارویی ندارد به کشتار روی آورده است

رایزنی رئیسی با امیر قطر درباره تحولات فلسطین