خالد مشعل رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین تاکید کرد که با وجود شهادت یحیی سنوار، حماس به گزینه مقاومت تا آزادسازی فلسطین پایبند است.

مشعل طی اظهاراتی در گرامیداشت شهید یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: حماس در جریان نبرد طوفان الاقصی جمع زیادی از بزرگترین رهبران جنبش در غزه، کرانه باختری، خارج و ساکنان اردوگاه‌ها را از دست داد و همواره رهبران خود را در مسیر شهادت، سربلندی، آزادسازی سرزمین و رهایی از شر اشغالگران اسرائیلی تقدیم کرده است که «احمد یاسین» در راس آنها قرار داشت.

 

این مقام ارشد مقاومت تاکید کرد: رهبری حماس در مسیر طولانی خود با رهبران و بزرگان خود وداع کرده است و چند هفته قبل ما برادرمان اسماعیل هنیه رئیس جنبش را از دست دادیم و قبل از آن هم شیخ صالح عاروری و قبل و بعد از او نیز شمار زیادی از شهدا را در جریان نبرد طوفان و قبل از آن تقدیم کرده‌ایم.

 

مشعل در واکنش به شهادت سنوار گفت که رهبر جنبش و فرمانده نبرد طوفان الاقصی که ۶ دهه از عمر خود را در کمال آزادگی در میان فرزندان ملت و جنبش خود سپری کرد و در سراسر زندگی خود نمونه بارز یک انسان آزاده بود، آزاد و سرافراز به دیدار پروردگارش شتافت و شهادت او نمادی در میان ملت فلسطین و ملت‌های امت و آزادگان جهان شد.

 

وی تصریح کرد: اما این جنبش با وجود شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی خود، به راهبردش که مبتنی بر مقاومت تا آزادسازی سرزمین و مقدسات در فلسطین است، پایبند است.

یحیی سنوار مرداد سال جاری و بعد از شهادت اسماعیل هنیه رئیس شهید دفتر سیاسی حماس، جایگزین وی شد.

 

خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر جمعه 27 مهر اعلام کرد که یحیی سنوار در اقدام تروریستی روز پنج شنبه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.