تهران_ایران پرس: وزیراقتصاد گفت: مذارکرات بسیار خوب و سازنده برای آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اقدامات انجام شده برای آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، گفت: مذاکرات بسیار خوب و سازنده ای صورت گرفته و به محض پایان مذاکرات از طریق رییس کل بانک مرکزی اطلاع رسانی می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: یکی از توافقاتی که در سفر رئیس جمهور به دمشق انجام شده بود، ایجاد دو نهاد تسهیل‌گر مالی بود که تجار ما بتوانند راحت تر فعالیت کنند.

وی تصریح کرد:در مدت کمتر از سه ماه، هم بیمه مشترک و هم بانک‌ مشترک، دو روز گذشته رسما تاسیس و اعلام‌ شد که ما  از این به بعد می توانیم تجار و سرمایه‌گذاران خود را از طریق این بیمه و بانک‌ مشترک پشتیبانی کنیم.

وی افزود: کنسرسیومی متشکل از ۳ شرکت بیمه ای به شکل مشترک که بیمه های غیردولتی‌اند با شرکت سوری قرارداد بستند (۴۰ درصد طرف سوری و ۶۰ درصد طرف ایرانی). دو بیمه تجاری و تکافلی است و پشتیبان بیمه تکافلی را ایجاد کردند. 

وزیر اقتصاد ادامه داد: امیدواریم که این امر به  پشتیبانی مالی و بیمه ای سرمایه گذاران و شرکت های ایرانی فعال در بازار سوریه کمک کند که بازار بکری برای فروش بسیاری از محصولات برای پیمانکاران و خدمات فنی و مهندسی شرکت های ایرانی است که از طریق این بیمه و بانک‌ انجام‌ می شود.

خاندوزی درباره اقدامات انجام شده برای آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، گفت: مذاکرات بسیار خوب و سازنده ای صورت گرفته و به محض پایان مذاکرات از طریق رییس کل بانک مرکزی اطلاع رسانی می شود.118

بیشتر بخوانید:

خاندوزی: ۲ بانک غیردولتی مشترک ایران و سوریه تاسیس شد

خاندوزی از کاهش تورم و ثبات در بازار ارز خبر داد