تهران-ایران پرس: سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه با موضوع تکامل زیست بوم صنعت بیمه «تکافل، حکمرانی و فناوری های نوین» ۱۲ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

در حاشیه این همایش ملی ۱۰ پنل تخصصی با ارایه ۵۳۰ مقاله در حوزه های مختلف علوم بیمه و ۱۲ کارگاه بین‌المللی با اساتید خارجی بحث و بررسی جدیدترین یافته های صنعت بیمه ارایه شد. همچنین معرفی برترین‌ مقالات، کتاب های برتر، پژوهشگر برتر، ایده برتر، رساله برتر دکتری، پایان نامه برتر کارشناسی و دانشجوی برتر همایش از دیگر برنامه های اصلی این همایش است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، محمد رضا پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: جایگاه صنعت بیمه باید در کشور ارتقا یابد. الکترونیکی شدن  تمامی سیستم بیمه ای کشور یک الزام ست.

او گفت: اصلاحات زیادی در ساختار بیمه ای کشور جهت تسهیل خدمات رسانی به مردم نیاز ست.

 

تکافل بیمه‌ای  بین علمای تسنن و تشیع مورد استقبال قرار گرفت

 

وزیر اقتصاد گفت: در حوزه تکافل بیمه‌ای نیز اتفاقات خوبی رخ داد و بین علمای تسنن و تشیع مورد استقبال قرار گرفت و در اقدام دیگر زوار اربعین با کمترین مبلغ بیمه شدند.

احسان خاندوزی بیان کرد: صنعت بیمه در توسعه بین المللی گام‌های خوبی برداشته است و امیدواریم دو شرکت ایران و سوریه هفته آینده نخستین بیمه نامه خود را صادر کنند.


وی افزود: نخستین کلیدواژه جهت دهی و قطب نمای حرکت تسهیل اقتصادی برای کسب‌وکار و کلیدواژه دوم هوشمندسازی و شفافیت است تا کسب‌وکارها با سهولت و اطمینان خاطر به فعالیت بپردازند و این دو هزینه مبادله را کاهش می‌دهد و حاکمیت انتظار دارد تسهیل کسب و کار و هوشمندسازی و شفافیت در دستور کار قرار گیرد.


احسان خاندوزی بیان کرد: مهم‌ترین اقدام صنعت بیمه ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در دو سال گذشته است که وارد صنعت بیمه شد و طبق آخرین آمار بیش از ۱۵ هزار واحد در این بخش پرداخت شده است و تلاش کردیم این صندوق جایگزین روش های گذشته شود و نسبت به اینده این صندوق امیدوار هستم.

116

بیشتر بخوانید:

ضرورت توجه به علم و فناوری در صنعت بیمه

شروع بکار یک بانک و بیمه مشترک میان ایران و سوریه