منابع خبری اعلام کردند، 101 دستگاه اتوبوس حامل شش هزار و 432 نفر، «غوطه‌شرقی» دمشق را به مقصد «ادلب» در شمال غرب سوریه ترک کردند.

به گزارش ایران پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ هزار و 521 نفر ازاین افراد تروریست‌های مستقر در «عربین» Arabin، «عین ترما» Ein Tarma، «جوبر» Jobar و «زملکا» بودند که از طریق گذرگاه «عربین» و تحت نظارت هلال احمر سوریه، غوطه‌شرقی را ترک کردند.

632 تروریست و فرد مسلح نیز شنبه گذشته با 10 دستگاه اتوبوس، منطقه غوطه‌شرقی را به سمت استان «ادلب» ترک کردند.

«واسیلی نبنزیا» Vasily Nebenzya نماینده روسیه در سازمان ملل هم روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت درباره سوریه تصریح کرد، 121 هزار شهروند سوری از طریق گذرگاه‌هایی که به آنان اختصاص یافته است، منطقه غوطه‌شرقی را ترک کردند.

وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد منطقه غوطه‌ شرقی سوریه از اشغال  تروریست‌ها آزاد شده است، اعلام کرد در مناطق آزاد شده از تروریست‌ها، ساکنان به خانه‌های خود باز می‌گردند.

ارتش سوریه درچارچوب حمایت از مردم این کشور از 26 فوریه 2018 عملیاتی را برای پاکسازی منطقه غوطه‌شرقی نزدیک دمشق پایتخت سوریه از وجود تروریست‌ها آغاز کرده است. 

غوطه‌ شرقی دمشق در آستانه پاکسازی کامل از وجود تروریست‌ها 

خروج تروریست ها از غوطه شرقی

 

منابع میدانی در غوطه‌شرقی دمشق، پایتخت سوریه اعلام کردند، ارتش سوریه پس از یکسره کردن کار تروریست‌ها در بخش جنوبی غوطه‌شرقی، نیروهای خود را به سوی «دوما» گُسیل کرده است.

این منابع میدانی روز سه‌شنبه افزودند، نیروهای ارتش سوریه حلقه محاصره «دوما» که آخرین لانه تروریست‌ها در شرق دمشق است را تنگ‌تر کردند و اگر تروریست‌های «جیش الاسلام» که در این منطقه حضور دارند تسلیم نشوند، عملیاتی نظامی را برای پایان دادن به حضور کامل آنان در غوطه‌ شرقی آغاز می‌کنند. 

به گفته منابع میدانی، تروریست‌های «جیش الاسلام» که تحت حمایت  عربستان هستند مهم‌ترین و بهترین نیروهای خود را بعد از آغاز عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی غوطه‌ شرقی درچند نبرد از دست داده‌اند و اکنون راهی به‌جز تسلیم و تخلیه دوما ندارند.

بخش جنوبی غوطه‌شرقی دمشق، بعد از آزادسازی چند منطقه اصلی، شاهد توافق ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در آن، برای انتقال به استان «ادلب» است و تاکنون هزاران نفر از این منطقه خارج شده‌اند و «دوما» تنها شهری در شرق دمشق است که همچنان آلوده به تروریست‌ها است.

پیشتر نیروهای روسی مستقر در سوریه به تروریست‌های «جیش الاسلام» دو روز مهلت دادند تا تصمیم خود را برای خروج از «دوما» بگیرند. 

ارتش سوریه درچارچوب حمایت از مردم این کشور از 26 فوریه 2018 عملیاتی را برای پاکسازی منطقه غوطه‌شرقی نزدیک دمشق (پایتخت سوریه) از وجود تروریست‌ها آغاز کرده است.

ارتش سوریه تاکنون کنترل بیش از 90 درصد منطقه غوطه‌شرقی را در اختیار گرفته است.

133/112

بیشتر بخوانید:

ادامه خروج تروریست‌ها از غوطه شرقی+ ویدئو

ادامه خروج تروریست ها از غوطه شرقی

خروج بیش از100 هزار سوری از غوطه شرقی

خروج تروریست ها از غوطه شرقی