تهران- ایران پرس: سید احمد خاتمی گفت: داعش تابلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و آفرین به بصیرت این مردم که هم در مزار حاج قاسم و هم در نماز جمعه بلند و قاطع مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه تروریستی کرمان تاکید کرد: می‌خواهم از این تریبون به خانواده‌های شهدای کرمان تبریک بگویم؛ این نعمت و نور را فقط خانواده‌های شهدا لمس می‌کنند و رایگان به کسی نمی‌دهند. این شهیدان تابلو افتخار ابدی ملت ایران هستند.

وی افزود: ننگ ابدی بر قاتلان شهدای شما باد که جایگاه آن‌ها در قعر جهنم برای ابد است؛ عذاب الیم در انتظار این جنایتکاران قاتل است؛ زبانم عاجز است و قلبم را پر از اندوه می‌بینم وقتی در تلویزیون می‌بینم ۹ نفر از یک خانواده به شهادت رسیده اند تعداد زیادی کودک و نوجوان و زن در این حادثه به دیدار خدا رفتند؛ خوش به حالشان آن‌ها سعادتمند شدند، ولی غمی جانگاه بر قلب مردم ایران و خانواده هایشان گذاشتند از خدا طلب عفو برای شهدا و سلامتی برای جانبازان این حادثه دارم.

امام جمعه موقت تهران گفت: درست است که داعش عنوان کرده که این ترور را بر عهده گرفته است. اما داعش عنصر دست ساز آمریکا است. در مناظرات تلویزیونی آمریکایی‌ها عنوان کردند که داعش را ساختند. داعش عنصر اسرائیلی است. آن‌ها در سوریه وقتی مجروح می‌شدند به بیمارستان‌های صهیونیست‌ها می‌رفتند. پس داعش هم آمریکایی است و هم صهیونیستی.

وی ادامه داد: داعش تابلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و آفرین به بصیرت این مردم که هم در مزار حاج و قاسم و هم در همین جا بلند و قاطع مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند. این قصه داعش انتقام از نابودی از دولت داعش در موصل توسط شهید سپهد سلیمانی بود.

خاتمی گفت: کودک و نوجوانان چه گناهی داشتند. این خون‌ها از جوشش نخواهند ایستاد و خون مظلوم از صخره جوانه می‌زند و همه مسئولان قول انتقام را دادند اکنون هم از زبان مسئولان می‌گویم انتقام خون این مظلومان گرفته خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: برخی این حادثه را دست مایه تخریب مسئولان امنیتی ساختند. در طول ماه‌های گذشته به کرات نهاد‌های امنیتی و انتظامی توطئه‌های زیادی را خنثی کردند و بسیاری از آن‌ها همانند حادثه کرمان بوده است و باید از این عزیزان جان بر کف تشکر کرد.

وی ادامه داد: همه نظام در پی آن هستند که این جلادان جانی را دستگیر کنند و به سزای عمل ننگین خود برسانند. به امید خدا ادامه دهندگان حاج قاسم باقی ماندگان این داعشی‌ها را به جهنم خواهند فرستاد.

خاتمی گفت: انتخابات افتخار و عزت ملی است. انتخابات پشتوانه امنیت ملی کشور است. انتخابات نماد آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خود است. اگر انتخابات نباشد یا دیکتاتوری است و یا هرج و مرج. حضور مردم هم پای صندوق‌های رای بیعت با امام و شهیدان است و موجب عزت و سربلندی نظام اسلامی است.

وی افزود: انتخابات امتحان ۴ گروه است. امتحان مجریان و ناظران است. آن‌ها امتحان می‌دهند که آیا به دنبال اجرای قانون هستند و یا خیر. اگر قانون برای آن‌ها مهم باشند پیروز این امتحان هستند و بالعکس.

خاتمی ادامه داد: گروه دوم، انتخابات امتحان احزاب و گروه‌ها است. آیا این‌ها منافع ملی را در نظر می‌گیرند و یا منافع جناهی و حزبی. اگر منافع ملی را فدای منافع حزبی کنند مردود هستند. گروه سوم امتحان تایید شده‌ها است. افراد در تبلیغات انتخاباتی باید واقعیت‌ها را بگویند. اگر دروغ بگویند مردود هستند.

وی افزود: گروه چهارم امتحان رد صلاحیت شدگان است؛ که آیا از طریق قانونی اعتراض می‌کنند و یا نظام را مورد سرزنش قرار می‌دهند.

خاتمی در انتها گفت: مبارزه با فساد در تارو پود نظام ما است. کسانی با کمال دشمنی با نظام می‌گویند فساد در این نظام نهادینه نشده است. اشتباه می‌کنند. در عرصه مبارزه با فساد همه مسئولان در خط مقدم هساتند و تقاضا دارم از مسئولان در رابطه با فساد و تخلف اخیر هرچه سریعتر وارد عمل شوند. هزینه فساد و تخلف را هر کی انجام داده باید بپردازد.

112بیشتر بخوانید:

وزیر کشور: چند مظنون انفجار تروریستی کرمان دستگیر شدند

رئیسی: امنیت منطقه مرهون حاج قاسم سلیمانی است/ابتکار عمل به دست نیروهای ماست

سرلشکر سلامی: انتقام ‌همه شهیدانمان را می‌گیریم

وداع جانسوز کرمانی‌ها‌ با شهدای انفجار تروریستی‌

عیادت رئیسی از مجروحان جنایت تروریستی کرمان