تحلیل:

ایران پرس: رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر در یک ماجراجویی جدید برای بقای خود، با حمایت آمریکا دست به اقدامی تروریستی زد و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) را در تهران به شهادت رساند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی بامداد چهارشنبه در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران، به شهادت رسیدند.

تجربه نشان داده است که رژیم صهیونیستی هر گاه بر اثر مشکلات داخلی ناشی از افزایش فشارهای مقاومت در تنگنا قرار می گیرد سعی می کند با تشدید اقدامات تروریستی و فرافکنی، از شدت بحران در داخل بکاهد و این بحران ها را به خارج از اراضی اشغالی بکشاند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در 9 ماه گذشته نتوانسته اهداف اعلامی خود از جمله حذف کامل حماس و شکست مقاومت را محقق کند و اکنون نیز برای پذیرش آتش بس تحت فشار است، اقدامات بزدلانه همچون ترور رهبران مقاومت را راهی برای حفظ قدرت خود و همچنین تضعیف حماس در مذاکرات و شروط آتش بس می داند.

این در حالی است که اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران که نمی توانسته بدون موافقت دولت آمریکا انجام شود، قطعا پیامدهای سنگین برای این رژیم به دنبال خواهد داشت و همچنان که مقامات جمهوری اسلامی و گروه های مقاومت تاکید کرده اند هرگز موجب توقف مبارزه با اشغالگران صهیونیست نخواهد شد و حتی اراده این نیروها را در این مسیر، قوی تر و مستحکم تر خواهد کرد.

نکته مهم دیگر این است که اسماعیل هنیه به عنوان مهمان مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود و ترور وی در حریم جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است که نقض صریح مقررات و قوانین بین المللی محسوب می شود، لذا علاوه بر حق ایران برای پاسخگویی به جنایت صهیونیست ها، می توان انتظار داشت که نیروهای مقاومت در سراسر منطقه نیز حملات خود به اهداف صهیونیستی و آمریکایی را تشدید کنند و بر همین اساس اشغالگران صهیونیست و حامی اصلی آنها یعنی آمریکا مسئول مستقیم تشدید تنش ها در منطقه خواهند بود.

در همین ارتباط، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: "رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم."

نویسنده: حسن عقیقی

117