سرلشکرسلامی: 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین را عامل تعمیق راه قدس، وحدت، اتحاد و اتفاق جهان اسلام حول محور فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در پیام تسلیت و تبریک سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پی شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین آمده است: حوادث و رخدادهای این روزهای منطقه راهبردی غرب آسیا به ویژه در لبنان و فلسطین نشان می‌دهد دنیای کفر و استکبار تمام قد در پی قربانی کردن انسانیت و مقاومت پای نیت شوم خود در حفظ شیشه عمر امریکای خبیث، رژیم صهیونی است اما رزمندگان تربیت یافته در مکتب اسلام و شهادت با فداکاری، ایثارگری و حماسه آفرینی‌های بی‌نظیر و تاریخی آمال و آرزوهای شیاطین این میدان را باطل خواهند ساخت و دور نخواهد بود روزی که غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای امت اسلامی ریشه کن شود.

سردار سلامی تصریح کرد: به فضل الهی شهادت پرافتخار و بیداری ساز این روحانی عالیقدر و مبارز مومن و سلحشور و خون‌های پاک و مطهر شهیدان مظلوم و مقتدر راه قدس؛ وحدت، اتحاد و اتفاق جهان اسلام حول محور فلسطین را تعمیق خواهد بخشید و برچیده شدن قطعی بساط اشغالگری و جنایتگری‌های رژیم جعلی و جلاد صهیونیستی را تضمین می کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت سید هاشم صفی‌الدین تصریح کرد: بی‌تردید شهادت رهبران مقاومت هیچ خللی در عزم و ایمان و اراده رهروان آنها، رزمندگان غیور مقاومت و ملت‌های مسلمان و آزاده منطقه برای مبارزه با اشغالگری و ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد.

عصرچهارشنبه حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه ای از شهادت رئیس شورای اجرایی خود در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

در بیانیه حزب الله در این باره آمده است: سید هاشم صفی الدین بیشتر عمر خود را در راه خدمت به حزب الله و مقاومت اسلامی و جامعه آن سپری کرد، در طول سالیان متمادی عمر شریف خود، با مسئولیت پذیری و توانمندی، شورای اجرایی، مؤسسات و یگان‌های آن را مدیریت کرد.125