تهران- ایران پرس: فینالیست های رقابت های عصر جدید۳، شنبه شب و همزمان با شب عید سعید قربان، آخرین اجراهای خود را در معرض قضاوت بینندگان و داوران قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سومین دور مسابقات استعدادیابی عصر جدید از نوروز ۱۴۰۱ آغاز شده و پس از طی مراحل مختلف، ۶ فینالیست در مرحله پایانی اجراهای خود را به نمایش گذاشتند. در این مرحله داوران حق رای نداشته و فقط اظهار نظر کردند.

قرار است همزمان با شب عید غدیر، قهرمان این دور رقابت ها با رای مردمی مشخص شده و تندیس عصر جدید به وی اهدا شود.

مناجات یاسین روی صحنه فینال رقابت ها

 احسان یاسین خواننده جوان کاشانی نخستین فینالیستی بود که روی صحنه آمد و بار دیگر با اجرای جذاب خود نظر مثبت داوران را به خود جلب کرد.

یاسین ترانه های مناجات گونه و در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی را با مهارت و صدای بسیار زیبا و دلنشین می خواند و تاکنون با آرای بسیار خوب داوران و بینندگان مواجه شده است.

درخشش ساینا نابغه صدا پیشه

ساینا شیخی صداپیشه خردسال دومین فینالیستی بود که روی صحنه آمد. 

ساینا دختر هشت ساله اندیمشکی با دوبله حیرت انگیز چندصدایی انیمیشن های متفاوت تاکنون توانسته است، تحسین داوران را برانگیزد و در اجرای پایانی خود نیز بار دیگر شگفتی ساز شد.

نمایش پهلوانک ها در نهایت نظم و ادب

گروه پهلوانک های ایران زمین سومین فینالیست ها بودند که بار دیگر با اجرایی منظم و جذاب، صحنه عصر جدید را در اختیار گرفتند. 

پهلوانک ها گروهی از خردسالان و نوجوانان باستانی کار هستند اما در اجراهای خود در حرکات سنتی ورزش باستانی متوقف نمانده و حرکاتی از دیگر ورزش ها همچون ژیمناستیک یا ورزش های گروهی رزمی را نیز با حرکات باستانی تلفیق کرده اند.

پیش از این گروه جوانمردان ایران زمین در فینال رقابت های عصر جدید ۲ توانسته بود به جایگاه سوم دست یابند. 

اجرای شگفت انگیز علی طولابی

علی طولابی نوجوان خواننده کوهدشتی که در نیمه نهایی توانست به بالاترین رای مردمی دست یابد و راهی فینال بشود، در آخرین اجرای خود در رقابتهای عصر جدید۳ نیز توانست  داوران، حاضران و بینندگان را در اجرایی خیره کننده، شگفت زده کند.

علی ابتدا با ترانه "ابر می بارد" اثر همایون شجریان اجرای خود را آغاز کرد اما به یکباره با چرخش به ترانه لری به اوج کار خود روی صحنه رسید.

کارن همایونفر داور مسابقه و آهنگساز پیشکسوت که پیش از این لقب ششدانگ صدا به علی داده بود از شدت هیجان طی مدت اجرای علی کنار احسان علیخانی ایستاده بود.

علی طولابی پس از اجرای فینال به خواست داوران یک قطعه آوازی و یک ترانه آذری نیز اجرا کرد.

ژاله صامتی به قطعیت گفت که علی در تاریخ هنر ایران ماندگار خواهد بود.

استنداپ کمدی پیمان در اوج

پیمان ابراهیمی جوان شیرین زبان اصفهانی که با اجرای استنداپ های خود توانسته بود هم داوران و هم بینندگان را با خود همراه کند، در فینال مسابقه با فاصله ی زیاد از اجراهای قبلی خود صحنه را به دست گرفت و بسیار خوش درخشید.

شوخی های پیمان پس از اجرای اصلی نیز همچنان ادامه یافت و خنده های ممتد حاضران را بر انگیخت.

آنیسا و ستیلا همچنان بر فراز

آخرین اجرای فینال عصر جدید۳ به آنیسا و ستیلا دختران نوجوان ژیمناست تعلق داشت که بار دیگر با حرکات بسیار موزون و هماهنگ، صحنه ای رویایی خلق کرده و احساسات بینندگان را برانگیختند.

پس از پایان اجرای فینالیست ها، همگی روی سن آمده و با اعلام کد خود از بینندگان خواستند که به آنها رای بدهند.

116