ایران پرس: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از دیوان بین المللی دادگستری خواست رژیم صهیونیستی را در برابر اقدامات وحشیانه خود ضد مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین پاسخگو کند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، پیش از این، دیوان بین‌المللی دادگستری، وضعیت انسانی در باریکه غزه از جمله شهر رفح را بسیار وخیم توصیف و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به طور کامل باید به تعهدات خود بر اساس کنوانسیون منع نسل کشی و تدابیر پیشین صادره از این دیوان در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه عمل کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای تاکید کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری دستور مستقیم و روشن برای توقف تجاوز وحشیانه رژیم نسل کش اسرائیل ضد غیرنظامیان بی پناه در باریکه غزه صادر کند.

حماس ضمن استقبال از تصمیم قبلی دیوان بین‌المللی دادگستری ضد رژیم صهیونیستی که در آن از این رژیم خواسته است به تعهدات خود بر اساس توافقنامه مربوط به نسل‌کشی و کشتار جمعی پایبند باشد، افزود: از زمان صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری ضد رژیم صهیونیستی بیش از 28 هزار فلسطینی به شهادت رسیدند، که این موضوع نشان دهنده بی توجهی رژیم نسل کش اسرائیل به نظام قضایی بین المللی است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از شورای امنیت سازمان  ملل متحد هم خواست، مسئولیت خود را در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر عهده گیرد و از گسترش فاجعه انسانی در شهر پرجمعیت رفح جلوگیری کند.

آفریقای جنوبی اخیرا درخواستی فوری را ضد رژیم صهیونیستی در رابطه با حمله این رژیم به رفح تقدیم دادگاه کیفری بین‌المللی کرده است. از سوی دیگر، حملات رژیم صهیونیستی به رفح همچنان ادامه دارد و در حمله روز پنجشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی به منزلی در رفح ، جنوب باریکه غزه، هفت فلسطینی شهید شدند.

آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی‌خود در باریکه غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ 1948 را نقض کرده است  29 دسامبر نخستین شکایت خود را ضد اسرائیل در دیوان‌بین‌المللی دادگستری مطرح کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری 26 ژانویه با اعلام تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه رای خود را اعلام کرد و از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از نسل‌کشی اقدام کند.

شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر 2023 تاکنون به 28 هزار و 663 نفر و شمار مجروحان به 68 هزار و 395 نفر رسیده است.

116

بیشتر بخوانید:

مقام حماس: نتانیاهو به دنبال طولانی کردن جنگ است

محکومیت حمله پهپادی آمریکا به بغداد از سوی حماس و جهاد اسلامی