هزاران نفر از مردم مالزی در حمایت از ملحق نشدن کوالالامپور به کنوانسیون بین المللی سازمان ملل علیه تبعیض نژادی راهپیمایی کردند.

به گزارش ایران پرس، هزاران نفر از مردم مالزی ازجمله «جامعه مالایی های مسلمان» و اعضا و حامیان دو حزب «آمنو» و «پاس» به عنوان احزاب اصلی مخالفان دولت مالزی، در این راهپیمایی ملحق نشدن دولت کوالالامپور را به این کنوانسیون خواستارشدند.

این اجتماع روز شنبه درحالی برگزار شد که دولت مالزی پیشتراعلام کرده بود که این کشور به کنوانسیون سازمان ملل در مورد تبعیض نژادی ملحق نخواهد شد.

«ماهاتیرمحمد» نخست وزیر مالزی درباره تظاهرات امروز در توئیتی گفت: دولت از برگزاری این راهپیمایی جلوگیری نمی کند چراکه برخلاف اصول دموکراسی است.

نخست وزیرمالزی همچنین در این توئیت از اجتماع کنندگان خواست، تا راهپیمایی کاملا به صورت مسالمت آمیز برگزار شود.

مخالفان دولت مالزی ازاین موضوع نگران هستند که تصویب این کنوانسیون ممکن است امتیازات مندرج درقانون اساسی فدرال را که به اکثریت مالایی ها داده شد، تضعیف کند.

کنوانسیون‌ بین‌المللی‌ علیه تبعیض‌ نژادی‌ مصوب 21 دسامبر 1965 میلادی‌ مجمع‌ عمومی‌ سازمان‌ ملل‌متحد است که هرنوع تبعیض را بر اساس نژاد، رنگ، تبار ،ملیت و مذهب محکوم می کند و از دولت ها خواسته است تا سیاست های مقابله با تبعیض نژادی را در تمام اشکال آن دنبال کنند.133/118