گزارشگران سازمان ملل طی بیانیه مشترکی درپی تداوم جنایت های اسرائیل در نوار غزه تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، گزارشگران سازمان ملل متحد در این بیانیه بر لزوم توقف فوری فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی به‌دلیل نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از این تسلیحات علیه انسان‌های بی‌گناه در غزه تاکید کردند.

گزارشگران سازمان ملل تاکید کردند: همه کشورها باید اطمینان حاصل کنند که طرف‌های درگیری های مسلحانه به قوانین بین‌المللی بشردوستانه مطابق با کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو و قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه - هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بست و همچنان در حال بمباران این منطقه است. جنایات رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۲۹ هزار شهید و بیش از 69 هزار زخمی به همراه داشته است.

117

بیشتر بخوانید:

 

انتقاد نماینده روسیه در سازمان ملل از استانداردهای دوگانه غرب درباره وضعیت غزه