صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از دولت میانمار خواست، کودکان روهینگیایی بازداشت شده در این کشور را آزاد کند.

به گزارش ایران پرس به نقل از ایرنا، جاستین فورسیت Justin Forsyth، معاون مدیر اجرایی یونیسف روز یکشنبه اعلام کرد، ده ها هزار کودک مسلمان روهینگیایی در زندان های میانمار در وضعیتی اسفبار به سر می برند.

فورسیت روز شنبه و پس از دیدار کوتاهش از میانمار نیز تاکید کرده بود: در دیدار با «آنگ سان سوچی» مشاور عالی دولت و وزیر امور خارجه این کشور مراتب نگرانی یونیسف از زندانی بودن ده ها هزار کودک در میانمار را به وی ابلاغ کرده است.

بیش از یک میلیون مسلمان در میانمار زندگی می کنند اما دولت این کشور از دادن حق شهروندی به آنان خودداری می‌کند.

سازمان ملل اول ماه مارس 2016 با هشدار درباره وضعیت اسفبار زندگی اقلیت روهینگیا در میانمار اعلام کرده بود، مسلمانان میانمار مجبور هستند در شرایط هولناک زندگی کنند و کودکان به علت عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی جان خود را از دست می دهند.

استان راخین در شمال غرب میانمار، محل سکونت شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا، از سال 2012 صحنۀ خشونت های افراط‌ گرایان بودائی ضد آنان است.

در این خشونت‌ها، صدها مسلمان کشته و ده‌ها هزار نفر از بیم جان خود، خانه‌هایشان را ترک کرده و در اردوگاه‌های داخلی در میانمار و همچنین در تایلند، مالزی، اندونزی و بنگلادش در شرایط سخت زندگی می کنند.118/117

بیشتر بخوانید:

وضعیت اسفبار مسلمانان روهینگیا در بنگلادش+ ویدئو

ادامه سیاست سرکوبگرانه دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا

بحران آوارگی مسلمانان روهینگیا و افزایش نگرانی ها/تحلیل