تهران-ایران پرس: دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه از منافع ملی ایران در اقصی نقاط جهان دفاع می شود، گفت: امنیت پایدار در تمامی آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی برای تامین امنیت دریایی برقرار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش   در مراسم بزرگداشت روز نیروی دریایی ارتش با حضور جمعی از وابستگان نظامی کشورهای دوست و همسایه در تهران، از ماموریت‌های ناوگروه‌های این نیرو در آب‌های آزاد خبر داد و گفت: هم اکنون دو ناوگروه از نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام وظیفه در پهنه‌های اقیانوسی بوده و یک ناوگروه نیز در حال اعزام است.

دریادار ایرانی با اشاره به فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در حوزه بین‌المللی تصریح کرد: توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری با نیروهای دریایی کشورهای همسایه و دوست در دستور کار این نیرو قرار دارد و به عنوان عضو  فعال سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند (آیونز) ریاست مشترک دو کارگروه از سه کارگروه آن بر عهده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: برای ارتقای سطح امنیت جمعی در منطقه اقیانوس هند، مرکز بین المللی همکاری‌های امنیت دریایی در سواحل مکران راه‌اندازی شده است.

دریادار ایرانی با اشاره به سایر فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دید و بازدیدهای متقابل بندری، انجام رزمایش‌های مشترک و مرکب، تعاملات و تبادلات آموزشی و عملیاتی مشارکت در اجلاس‌ها و نشست‌های مختلف دریایی و میزبانی و مشارکت در مسابقات نظامی از جمله فعالیت‌های این نیرو در توسعه دیپلماسی و عمق بخشی به امتدادهای راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش با اعزام بیش از ۸۷ ناوگروه عملیاتی به دریاهای دور دست نه تنها تامین امنیت ناوگان تجاری کشور را برقرار کرده‌، بلکه به کشتی‌ها و شناورهای سایر کشورها در خطوط کشتیرانی بین‌المللی نیز کمک کرده است.

116