جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تکنولوژی کامل ساخت زیردریایی را در اختیار داریم.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سال های اخیر در ساخت و طراحی انواع شناورها، ناو، و ناوچه ها به خودکفایی رسیده است. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، دریادار «حمزه‌علی کاویانی» جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش، امروز پنجشنبه در نشست خبری یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تکنولوژی ساخت زیردریایی‌های پیشرفته برای هر ارتشی بسیار مهم است و تنها چند کشور توانمندی ساخت آن را دارند؛ درحالیکه ایران اسلامی تکنولوژی کامل ساخت زیردریایی را در اختیار دارد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: انواع شناور‌ها را تولید می‌کنیم و در ساخت انواع موشک‌ها با برد‌هایی از ۳۰۰ تا دو هزار کیلومتر خودکفا هستیم.

دریادار کاویانی با بیان اینکه روزی در تجهیزات دفاعی دریایی دچار کمبود‌هایی بودیم، اظهار کرد امروز به همت جوانان و دانشمندان ایران اسلامی انواع شناور‌ها و زیر سطحی‌ها را تولید می‌کنیم .

جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز آمریکایی‌ها رو به افول هستند و شناور تأثیرگذاری در منطقه ندارند و گذشتگان آنان نیز حقیرانه از منطقه رفتند و امروز نوبت آنان است.

دریادار کاویانی با اشاره به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: به همت و مجاهدت شهید سلیمانی، ایران اسلامی امروز دارای پنج محور مقاومت در مرز‌های خارج از کشور است و امروز حضور دریایی در ورودی و خروجی دریای سرخ دائمی است و اشراف اطلاعاتی به این منطقه داریم و مساحت ژئوپولوتیک آمریکایی‌ها در منطقه در حال کاهش است. / ۱۱۴