سفیر ایران در کرواسی:

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی گفت: در مورد امنیت، تمامیت ارضی و منافع مردم ذره‌ای مسامحه نمی‌کنیم؛ مصمم هستیم قاطعانه پاسخ دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سعید خطیب زاده، سفیر چمهوری اسلامی ایران در زاگرب پایتخت کرواسی و سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران در گفت وگویی با رادیو ملی کرواسی ( HRT ) مهمترین مسائل و تحولات بین‌المللی غرب آسیا از جمله جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، غزه و لبنان را تشریح کرد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و عدم پای بندی به هنجارهای بین‌المللی گفت: ما مصمم هستیم که در مورد امنیت ملی خود مسامحه نکنیم ما مصمم هستیم که گسترش این خشونت و خونریزی در منطقه توسط این رژیم که مشغول نسل‌کشی است را متوقف کنیم.

خطیب زاده افزود: آنها بارها و بارها حاکمیت ما را نقض کرده اند. بنابراین نیروهای مسلح ما قاطعانه پاسخ خواهند داد زیرا خویشتن داری در برابر رژیم صهیونیستی دیگر کار ساز نیست.

سفیر ایران ضمن توضیحاتی در خصوص جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان گفت: ما به ایستادن در کنار گروه‌های مقاومت افتخار می کنیم. ما افتخار می کنیم که در کنار قربانی ایستاده‌ایم، نه در کنار جنایتکار. ما به ایستادن در کنار مظلوم و نه ظالم افتخار می کنیم.

خطیب زاده در خصوص پایان درگیری ها در منطقه گفت: عدالت باید برای همه اجرا شود. لحظه‌ای که اشغال متوقف می شود، لحظه‌ای که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل اجرا شود، لحظه‌ای که تمامیت ارضی کشورهای همسایه رعایت شود، لحظه توقف این خونریزی و خشونت و این جنگ در منطقه خواهد بود.

سفیر کشورمان در پایان سخنانش بیان کرد: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی کنیم زیرا علاوه بر اعتقاد به ممنوعیت، در دکترین استراتژيک و نظامی ما سلاح هسته ای جایی ندارد چرا که معتقدیم سلاح هسته ای برای هیچ کشوری امنیت ایجاد نمی کند.