پلیس تانزانیا از دستگیری 104 شبه نظامی در این کشور خبر داد.

به گزارش پارس‌تودی به نقل از رویترز؛ پلیس تانزانیا روز شنبه اعلام کرد، این عده قصد داشتند با تاسیس پایگاه‌هایی در موزامبیک و با استفاده از خاک آن کشور همسایه، علیه تانزانیا توطئه‌چینی کنند.

پلیس تانزانیا افزود، نیروهای امنیتی در چند ماه گذشته عملیاتی را علیه جنایتکاران در مناطق شرقی و جنوبی انجام دادند که براثر آن برخی دستگیر و برخی نیز کشته شدند؛ با این حال برخی از آنها هم موفق به فرار شدند.

به گفته پلیس تانزانیا، افراد تازه بازداشت شده، قصد داشتند به گروه‌های افراطی بپیوندند.

دولت موزامبیک هم در اوایل ماه کنونی اکتبر، 189 نفر از جمله اتباع خارجی را به اتهام شرکت در حملات شبه نظامیان در استان «کابو دلگادو» (Cabo Delgado) در شمال این کشور، محاکمه کرد.

شبه نظامیان از اکتبر سال 2017 تاکنون حدود 40 حمله در استان کابو دلگادوی موزامبیک، منطقه‌ای نزدیک مرز تانزانیا، انجام داده‌اند.

در این حملات، بیش از 100 نفر کشته شده‌اند که اغلب این قتل‌ها با سرقت و غارت همراه بوده است.

مقامات موزامبیک، نیروهای ارتش و پلیس را در مناطق مرزی با تانزانیا مستقر و تاکنون صدها مظنون را بازداشت کرده‌ا‌ند اما هنوز نتوانسته‌اند این گروه را کاملا ریشه‌‌کن کنند. 

پارلمان موزامبیک، سال گذشته، 2017  قانونی را تصویب کرد که به موجب آن مجازات علیه تروریست‌‌ها تشدید می‌شود.

منطقه مرزی کابو دلگادو در موزامبیک، محل فعالیت شرکت‌های بزرگ اکتشاف و استخراج گاز طبیعی است و منابع کشف شده در این منطقه در یک دهه گذشته، بزرگترین منابع گازی تانزانیا به شمار می‌آیند.

135/120

بیشتر بخوانید: 

محاکمه 200 عضو الشباب در موزامبیک

هلاکت 10 تروریست الشباب در کنیا

بازداشت چهار عضو الشباب در موگادیشو

هلاکت ۸۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی