فرمانده ارتش میانمار از نظامیان این کشور در مقابل کشتار مسلمانان روهینگیا، دفاع کرد.

به  گزارش ایران پرس، «ژنرال مین آونگ هلاینگ» در دیدار با نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل که سرگرم بازدید از ایالت مسلمان نشین راخین میانمارهستند، اتهامات مبنی بر کشتار سیستماتیک و تجاوز به زنان و دختران روهینگیایی در این ایالت را توسط  نظامیان این کشور رد کرد و مدعی شد در صورتی که این اقدامات انجام شده باشد، خاطیان مجازات می شوند.

هلاینگ در گفت و گو با هیات شورای امنیت ادعا کرد، ارتش میانمار دارای نظم و انضباط است و نظامیان خارج از قوانین ارتش عمل نمی کنند.

نخستین هیات شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای بررسی ابعاد جنایات ارتش میانمار ضد مسلمانان روهینگیایی و بررسی بحران کنونی در ایالت «راخین» وارد این کشور شده است خواستار تحقیق واقعی در این زمینه انجام شود.

سازمان ملل پس از انتشار گزارش «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان در مورد مسلمانان روهینگیایی نخستین بار نظامیان میانماری را به دلیل تجاوزهای سیستماتیک و گسترده جنسی در جریان عملیات سرکوب مسلمانان روهینگیایی در فهرست سیاه خود قرار داده است.

از 25 اوت 2017 در حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی به مسلمانان روهینگیایی در ایالت راخین درغرب میانمار، بیش ازشش هزارمسلمان روهینگیایی کشته، هشت هزار نفر زخمی و حدود یک میلیون  نفر به بنگلادش آواره شدند.135/112

بیشتر بخوانید : 

ارتش میانمار در فهرست سیاه سازمان ملل/تحلیل

اذعان ارتش میانمار به جنایات ضد مسلمانان روهینگیا+ ویدئو