مسکو-ایران پرس: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی روز چهارشنبه در دومین روز سفر رسمی خود به مسکو با نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سردار سرتیپ «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار با «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه تقویت همکاری های دوجانبه و همچنین در چارچوب سازمان همکاری شانگهای را خواستار شد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: با توجه به ارتقای سطح مناسبات تهران- مسکو به سطح راهبردی و اشتراک نظر رهبران دو کشور درباره توسعه همه جانبه مناسبات، ضرورت دارد همکاری های دو کشور در حوزه های انتظامی و امنیتی توسعه یابد.

دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه نیز با تأکید بر توسعه مناسبات دوجانبه با ایران، از مواضع تهران به ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در وقایع اخیر روسیه و حمایت از حاکمیت ملی این کشور قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران و دبیر شورای امنیت روسیه توافق کردند که همکاری های دوجانبه را در حوزه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مقابله با قاچاق سلاح و مهمات و مبارزه با جرایم سازمان یافته و دیگر حوزه های انتظامی و امنیتی ارتقا دهند. فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته  به دعوت رسمی گارد ملی روسیه، در صدر هیاتی وارد مسکو شد.

سرتیپ رادان در بدو ورود به مسکو، ابراز امیدواری کرد که این سفر سرآغاز بسیار خوبی برای اتحاد و همکاری های اثربخش پلیس ایران و روسیه باشد.

 فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه در سفر سه روزه به روسیه ضمن ملاقات با برخی مقام‌های ارشد امنیتی و انتظامی این کشور از موزه گارد ملی، مرکز مدیریت عملیات پلیس و مرکز کنترل ترافیک مسکو دیدن خواهند کرد.

116