در دیدار فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر عراق، طرفین بر همکاری امنیتی تهران و بغداد تأکید کردند.

سردار «احمدرضا رادان» فرمانده‌ کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به دعوت رسمی مقامات عراقی به این کشور سفر کرد. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سردار رادان امروز دوشنبه با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دیدار و دو طرف در خصوص همکاری‌های امنیتی در پرونده کنترل مرزها گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌های مختلف میان دو کشور در زمینه حفظ امنیت داخلی، پیگیری جنایت‌های سازمان یافته، همکاری‌های امنیتی دوجانبه در پرونده کنترل مرزها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر که چالشی مشترک برای دو کشور است تبادل‌نظر کردند.

محمد شیاع السودانی در این دیدار بر اهمیت همکاری میان پلیس دو کشور به منظور اجرای قانون و ایجاد ثبات و امنیت در راستای تقویت شراکت و مبادلات تجاری و تکامل پرونده‌های مختلف اقتصادی تاکید کرد.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (یکشنبه) نیز با «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری شکوهمند راهپیمایی اربعین حسینی (ع) گفت: ما از دولت و مردم عراق به دلیل میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی تشکر می‌کنیم؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از دولت و مردم عراق تشکر و قدردانی کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های امنیتی و پلیسی دو کشور در زمینه تأمین امنیت و تسهیل ورود و خروج و ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین حسینی در سال‌های آینده ادامه یابد.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق نیز با اشاره به اینکه یادداشت تفاهمی بین دو کشور در حال اجرا است، ابراز امیدواری کرد که در سفر فرمانده کل انتظامی ایران به عراق همکاری‌ها و هماهنگی‌های دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها و مبارزه با تروریسم و کنترل مرزها تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی بین وزارتخانه‌های کشور ایران و عراق در همه زمینه‌ها وجود دارد، افزود: سفر فرمانده کل انتظامی ایران به عراق موجب همکاری‌های دو کشور در حوزه اطلاعاتی و برنامه ریزی‌های جدید برای آینده خواهد شد.

پس از این دیدار سردار رادان در مشایعت وزیر کشور عراق از دانشکده پلیس و پلیس فدرال این کشور بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با مسئولان این نهادها در جریان چگونگی فعالیت آنها قرار گرفت.

/ 114