عباس محمدنژاد، مديركل امور بين الملل سازمان صدا و سيما، که برای شركت در نشست اتحاديه راديو و تلويزيون های آسيا-اقيانوسيه به تایلند سفر کرده بود با ناصرالدین حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس از دفتر منطقه‌ای جنوب شرق آسیا، عباس محمد نژاد، مشاور رییس رسانه ملی و مدیر کل امور بین اللملل سازمان صدا و سیما در این دیدار در خصوص راهکارهای تقویت و گسترش همکاری های رسانه ای ایران و تایلند گفتگو کرد.

حیدری سفیر کشورمان در این دیدار گفت: فیلم های فاخر سینمای ایران در تایلند جایگاه ویژه ای دارد و تولید برنامه های مستند و فیلم های داستانی مشترک، روابط دو کشور را به ویژه در بخش رسانه را تقویت خواهد کرد.

سفیر کشورمان همچنین به سابقه حضور شیخ احمد قمی، عالم شیعی صاحب فتوای ایرانی مربوط به بیش از چهارصد سال قبل در تایلند اشاره کرده و گفت: این شخصیت برجسته ایرانی در حفظ میراث فرهنگی مشترک ایران و تایلند جایگاهی مهم و تاثیر گذار دارشته است و جمال شورجه، نویسنده و کارگردان سینما، سال ها قبل قصد داشت با ساخت فیلم شیخ احمد، نقش ایرانیان در فرهنگ و تمدن شرق آسیا را به تصویر بکشد اما متاسفانه این طرح به سرانجام نرسید.

احمد شيرزاديان، سردبير خبرگزاری ايران پرس نیز در این دیدار از آمادگی این خبرگزاری برای پوشش رویداد های تایلند و منطقه جنوب شرق آسیا خبر داد.

افزایش تعامل سفارت جمهوری اسلامی ایران با رسانه های تایلند به ویژه در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ موجب شد رسانه های این کشور بیش از ۱۶۰ خبر مربوط به توانمندی ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های گوناگون در قالب اخبار مکتوب، دیداری و شنیداری بویژه از شبکه  پنج سیمای تایلند پخش کنند.

به نظر می رسد برنامه ریزی برای تقویت و گسترش همکاری های رسانه ای و بهره برداری از این فرصت مهیا شده، علاوه بر مزایای سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی می تواند روند  جذب گردشگر را، این بار از تایلند به ایران جهت دهد.

116