وزرای امور خارجه ایران و عربستان در حاشیه مجمع جهانی پناهندگان در ژنو دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان در این دیدار درباره مسائل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ایران و عربستان را دو کشور بسیار مهم و اثرگذار منطقه دانست و ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت روابط سیاسی، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به پیشرفت تدریجی روابط ایران و عربستان افزود: ایران برای تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف آمادگی دارد.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار اظهار کرد، روابط ایران و عربستان در مسیر درست قرار دارد و روند مثبتی در روابط دوجانبه مشاهده می شود و ریاض از توسعه روابط دو کشور استقبال می‌کند.

فیصل بن فرحان همچنین با اشاره به توسعه روابط سیاسی ایران و عربستان گفت، خوشبختانه در زمینه‌های دیگر نیز تماس‌ها و گفتگو‌ها ادامه دارد و وزرای اقتصادی نیز گفتگو‌ها و تماس‌های خود را شروع کرده اند.

گفتنی است، وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه برای حضور در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان به ژنو سفر کرد.

امیرعبداللهیان همچنین روز گذشته با «نبیل عمار» وزیر خارجه تونس و «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو داشت.

117

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: لبنان همیشه از ارکان مهم مقاومت ضدصهیونیستی در منطقه بوده است

سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ژنو