نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: بحران افغانستان فقط  از طریق منطقه و با پشتیبانی سازمان ملل متحد قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «حسن کاظمی قمی»» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در حاشیه نشست دوحه و در دیدار با «آنتونی گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر نقش سازنده این نهاد بین‌المللی در حل بحران افغانستان و همچنین حفظ استقلال این سازمان در تصمیم‌ها و برنامه‌ها تاکید کرد.

گوترش هم از تلاش سخاوتمندانه ایران در زمینه مهاجران افغانستانی مقیم ایران قدردانی کرد.

کاظمی قمی پیش از این هم در توئیتی با اشاره به برگزاری نشست دوحه درباره افغانستان نوشت: "بحران افغانستان، راه حل منطقه ای دارد."

نشست دو روزه دوحه درباره افغانستان با حضور دبیرکل سازمان ملل متحد و نمایندگان ویژه 21 کشور و دو سازمان بین المللی دیروز (سه شنبه) به کار خود پایان داد.

گوترش در نشست خبری پایان نشست دوحه تأکید کرد: همه‌ شرکت کنندگان این نشست توافق داشتند که برای ثبات افغانستان نیاز به یک استراتژی تعاملی است.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین با اطمینان از ادامه کمک های این سازمان به مردم افغانستان، تصریح کرد، نشست دوحه برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان نبوده است.

117