ورود رییسی به عربستان با چفیه فلسطینی

رئیس جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل به منظور حضور در نشست مشترک سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، با موضوع حمایت از مردم مظلوم غزه وارد ریاض شد.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و بیش از ده سال محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی حماس در 15 مهر - هفتم اکتبر عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم به شمار می‌رود؛ مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و شماری از نظامیان اسرائیلی را به هلاکت رسانده و یا به اسارت گرفتند.

از اینرو رژیم صهیونیستی برای  جبران شکست های خود در مقابل عملیات های مقاومت، از هفتم اکتبر تاکنون بارها مناطق مختلف باریکه غزه را بمباران کرده است که بر اثر آن  بیش از یازده هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 27 هزار تن نیز زخمی شدند. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری کشورمان در ادامه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و آغاز امدادرسانی به مردم مظلوم غزه، صبح امروز (شنبه) به منظور شرکت در نشست مشترک سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، با استقبال جمعی از مقامات عربستانی، سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور وارد ریاض شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این اجلاس با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت.

«غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، رئیس جمهوری اسلامی ایران را در این سفر همراهی می‌کنند.

سفر عالی ترین مقام اجرایی ایران به عربستان پس از ۱۱ سال و چندین ماه پس از بازگشایی سفارتخانه های  دو کشور انجام می شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به عربستان سعودی و حضور در اجلاس سران کشورهای اسلامی اساس تشکیل این سازمان را حمایت از مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: این‌ نشست اضطراری با موضوع فلسطین است، ایران برای تشکیل این نشست اضطراری از یک ماه قبل درخواست داده بود که هر بار بنا به دلایلی این نشست تشکیل نمی‌شد.

117

بیشتر بخوانید:

رئیسی: اجلاس ریاض باید میدان عمل و اقدام درباره توقف جنگ در نوار غزه باشد

 

امروز، نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ریاض درباره غزه

ورود رییسی به عربستان با چفیه فلسطینی
ورود رییسی به عربستان با چفیه فلسطینی
ورود رییسی به عربستان با چفیه فلسطینی
ورود رییسی به عربستان با چفیه فلسطینی