تهران- ایران پرس: رئیس‌جمهور حطاب به معاونان اداری و مالی دستگاه‌های اجرایی گفت: باید آماده باشید که در فرآیندها تجدید نظر کنید و اگر فرآیندی با کندی، بی دقتی یا ناکار آمدی مواجه است باید اصلاح شود؛ یک بار فرآیندها را باز نگاه کنید تا کوتاه‌تر و دقیق‌تر و کار آمد تر شوند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز سه شنبه در «چهارمین مجمع معاونان اداری و مالی دستگاه‌های اجرایی» در سالن اجلاس سران، اظهار کرد: شناخت نیرو و گماردن به کاری که شایسته انجام آن است، موضوع بسیار مهمی است. رئیسی با بیان اینکه نسبت به نیروی انسانی مسؤولیت داریم، ادامه داد: وجود نیروی ناکارآمد در یک مجموعه یا بخشی از ادارات، سبب ناکارآمدی آن مجموعه خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: بوروکراسی اداری، یکی از مسائل پیچیده‌ای است که باید حل شود و در این مسیر، نیروی انسانی بسیار می‌تواند کارآمد باشد. وی اضافه کرد: نظام اداری کارآمد و شفاف، منجر به تحقق عدالت خواهد شد.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: رفع تبعیض در پرداخت‌ها بسیار اهمیت دارد. احساس تبعیض بدتر از خود تبعیض است. نظام عادلانه پرداخت از ضرورت های کشور است. ارزیابی دقیق عملکرد پرسنل اهمیت زیادی دارد. مسئولیت پذیری موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند دستگاه‌ها را در اجرای مسئولیت خود کارآمد کند. به نظام تشویق قبل از تنبیه اعتقاد داریم. باید بین کسی که خوب کار می‌کند با کسی که کم کار می‌کند فرق گذاشت. کیفی‌سازی کار اداری و نیروی انسانی ضرورت دارد.

112