ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین

تهران-ایران پرس: رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه گروه‌های مقاومت در تشخیص و تصمیم‌گیری مستقل هستند، تاکید کرد: هر اقدامی از سوی گروه‌های مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها باید مورد تأیید همگان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهورکشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» در پاسخ به پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه درباره نقش‌آفرینی ایران برای توقف درگیری‌ها و حضور گروه‌های مقاومت در فرآیند سیاسی گفت: حمایت از فلسطین اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، اما گروه‌های مقاومت خودشان در تشخیص و اتخاذ تصمیم مستقل هستند.

رئیسی، مواضع روسیه در محکوم کردن جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ایران انتظار دارد همه کشورها و مجامع بین‌المللی و از جمله روسیه به‌عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، نقش‌آفرینی موثرتری در زمینه توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه سران رژیم صهیونیستی می‌کوشند ریشه اتفاقات اخیر را به دلایل بیرونی پیوند بزنند، اظهار کرد: ریشه این رخدادها را باید در ۷۵ سال ظلم، جنایت، آپارتاید، کشتار و هتک حرمت ساکنان و مقدسات مردم فلسطین جستجو کرد.

رئیس جمهور کشورمان همچنین رویکرد کشورهای غربی و خصوصا آمریکا در حمایت کورکورانه از رژیم صهیونیستی را مشوق صهیونیست‌ها برای تشدید و ادامه نسل‌کشی در غزه دانست و تصریح کرد: فاجعه بزرگی که اکنون در منطقه در حال رقم خوردن است، نتیجه سیاست‌های محکوم به شکست آمریکا و دیگر حامیان غربی رژیم صهیونیستی است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اینکه تحلیل روسیه از دلایل وقوع بحران فعلی در غزه با ایران یکسان است، اظهار کرد: حملات گسترده رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای متراکم که بیش از ۲ میلیون انسان بی‌دفاع در آن زندگی می‌کنند، هیچ توجیهی ندارد و باید هر چه سریع‌تر متوقف شود.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه انجام عملیات زمینی در غزه از لحاظ نظامی و انسانی هزینه‌ها و تاثیرات بسیار سنگینی دارد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند به تنهایی راهبرد مدنظر خودشان را برای حل مسئله فلسطین به پیش ببرند، اما این راه‌حل به شکست انجامیده و روسیه نیز نگران گسترده شدن دامنه درگیری‌های فعلی در غزه به مناطق دیگر است.

116

بیشتر بخوانید:

اردوغان و رئیسی درباره غزه تلفنی گفت‌وگو کردند

رئیسی در تماس تلفنی مکرون: کشتار مردم غزه متوقف نشود جنگ گسترش می‌یابد

رایزنی رئیسی با امیر قطر درباره تحولات فلسطین